Hoe maak je gebraden kip?

Ik wil het verkopen op een markt op school. Maar wat kan ik dan het beste gebruiken om de kip te braden? Een pan ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1K

Het beste antwoord

Het makkelijkste maak je delen als drumsticks of poten op een bakblik in de oven.
Kippenvleugeltje ofzo is niet zo makkelijk te verkopen, of je moet er een paar tegelijk aanbieden, er zit nl. niet veel vlees aan.
Ik zou een aantal drumsticks nemen, ze evtl. marineren of kruiden met kipkruiden of peper/zout/kerrie of paprika ofzo
Doe ze in een kom en sprenkel er olie over. Wrijf met schone handen de olie en kruiden er goed in en laat even intrekken.
Verwarm de oven voor op 200 graden C. en beleg een groot bakblik met bakpapier. Leg hier de kipdelen op en zet in het midden van de oven. Laat nu zo'n 40 min. bakken en draai af en toe de delen even om zodat ze aan alle kanten bruin en knapperig worden. Doe ze als je naar school gaat op een schaal die je wel goed afdekt met aluminiumfolie. Neem een stapel servetten mee en als je een drumstick of poot verkocht hebt, geef deze dan met de servet om het aanpakstuk van de kip gewikkeld.

Erg lekker is; citroen of limoen, de schil afraspen en de vrucht zelf uitpersen. Meng de rasp met het sap en meng er honing-mosterd door en olie. Strooi er wat zout door en je hebt een lekkere marinade. Bestrijk de kip hiermee en leg ze op het bakblik of grote ovenschaal.
Bakken als beschreven.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een kip braden in een pan, je kunt hem ook bakken in de oven.
Of op de barbecue leggen.

Wat voor een soort kip heb je? Kipfilet kun je het beste in de pan of de barbecue doen.
Hele kip kan ook prima in de oven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je de kip het beste thuis eerst kunt voorgaren (in de oven). Op de markt kun je ze dan opwarmen op bijvoorbeeld een elektrische BBQ.

Let er wel op dat met het verkopen van vlees goed op de hygiëne moet letten. Zorg dat alles goed koel bewaard wordt!
bamibal
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste van die kleine kipkluifjes / kipvleugeltjes kan gebruiken. Je kunt ze al gemarineerd en al bij de supermarkt kopen. Deze kan je daar op een grilplaat of bbq ter plaatse bakken of van te voren thuis in de koekenpan. Vaak staat op de verpakking hoe lang je ze om en om moet bakken. Suc6