Hoe maak ik een lekkere schotel met shoarma vlees. Dus niet standaard bakken maar er iets aparts van maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
3.5K

Het beste antwoord

Shoarmasoep;

Een lekkere, eenvoudige shoarma-maaltijdsoep maak je als volgt;

Bak eerst het shoarma vlees en doe dan in de soeppan een beetje olie, fruit hierin een gesnipperde grote ui en wat teentjes uitgeperste knoflook. Strooi hier eventueel nog was shoarmakruiden over en doe het gebakken vlees erbij. Giet er dan een blik goulashsoep bij en een blikje witte bonen in tomatensaus . Laat dit warm worden en je ebt nu een heerlijke dikke maaltijdsoep die met een Turks brood (even opgepiept en warm uit de oven, heerlijk smaakt.

Shoarma-saus over de pasta;

Heerlijk bij spaghetti en snel en simpel te maken;
Bak gesnipperde ui, knoflook en shoarmavlees. Strooi er wat bloem over en laat het wat meebakken/garen. Blus af met runder- of kippenbouillon. Breng aan de kook en laat nog even pruttelen tot de saus dikker is. Je kunt altijd nog wat dikker maken met aangeroerde maizena als hij te dun is. Tot slot lekker verse peterselie erdoor strooien.
Het is ook lekker om reepjes verse paprika en/of champignons mee te bakken.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ovenschotel met rosti en shoarma

Ingrediënten voor 2 personen:
- 300 gram sperziebonen (of pot sperziebonen)
- 250 gram shoarmavlees
- rosti
- geraspte kaas

Bereidingswijze
Bij verse sperziebonen: Sperziebonen wassen en schoonmaken. Beetgaar koken. Niet nodig als je bonen uit blik/pot neemt.

Ondertussen shoarma bakken in de koekenpan.
Rosti mengen met geraspte kaas.
Oven voorverwarmen op 200 graden. In ovenschaal eerst een laag sperciebonen dan een laag shoarma en als laatste het rosti-mengsel doen.
30 minuten in de oven bakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shoarma pasta gerecht (slank gerecht)

Dit is een heerlijk slank gerecht voor 2 personen. Het is heel makkelijk om dit voor meer of minder personen te maken en het is werkelijk een
super simpel recept! Ben je niet op dieet dan neem je gewoon meer. Ik heb het dit keer gemaakt met Thaise roerbakgroenten en als bijgerecht komkommerschijfjes met knoflook en yoghurt.

Ingrediënten voor 2 personen:

•200 g shoarma(bv.b. bij A.H.)

•400 g bamigroenten (kant en klaar A.H. maar ook Thaise en Chinese roerbakmix zijn heerlijk)

•160 g gare macaroni (dieet portie)

•1 eetlepel knoflooksaus uit een potje of zelfgemaakt, - mag je meer-! (zie voorbereiding).

•2 theelepels olijfolie,

•zout en peper naar smaak.

Hulpmiddelen:
Wok of hapjespan.

Voorbereiding:

•Als je de knoflooksaus zelf maakt: Rasp wat komkommer,(of schaaf plakjes) knijp een teentje knoflook uit en roer het door een kopje yoghurt.

Bereidingswijze:

•Kook de macaroni volgens de aanwijzing op het pak.
•Bak het shoarmavlees in de olie

•Voeg de gare macaroni toe OF serveer naast elkaar. (wat ik meestal doe).

•Roerbak de groenten.

•Klaar om te serveren! (het liefst op voorverwarmde borden)

Serveertips:

Lekker met wat gemengde sla of geraspte komkommer met knoflook.

Smakelijk eten!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snij een grote witte kool in kleine stukjes.
Snij 4 uitjes en bak ze in een wok in een beetje olie goudbruin. Gooi dan 1 voor 1 voor 4 eieren in de wok en roer tot een roerei geheel. Gooi daarna een eetlepel kerriepoeder erbij en een theelepel zout en peper.
Roer tenslotte de witte kool erin en roer goed door.
Laat na 5 minuten roeren 45 minuten gaarstomen onder af en toe roeren.

Bak ondertussen de shoarma gaar en serveer.

Heerlijk en fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ovenschotel met prei en aardappel-kaaspuree.

Blancheer de prei, bak het shoarmavlees met een in stukjes gesneden paprika en maak de aardappelpuree met kaas (van Maggi of zelf maken) volgens de aanwijzing op het pak.

In de ovenschotel overdoen, alles door elkaar of in laagjes en bovenop een laagje paneermeel met hier en daar een klontje boter doen. Dan nog even een min of 20 op 180 graden de oven in voor een krokant korstje. Is erg lekker.
paulus811