Hoelang houw je asperges goed in de koelkast hoeveel dagen rauw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Het beste antwoord

Gewikkeld in een vochtige theedoek in de groentela, kun je het zeker een dag of 5 goed houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb het zelf wel eens gehad dat ik de asperges weg kon gooien na 2 dagen te hebben bewaard in de groentela. wist ik veel... maar heb nu een grandioos artikel gevonden van hoe of wat met asperges. misschien help ik daar ook wat andere mensen mee.

Asperges zijn gevoelig voor uitdrogen. let er daarom bij aankoop op dat ze een fris uiterlijk hebben, een licht glanzende stengel en mals aanvoelen. verder is het belangrijk dat er geen barsten in de stengel zitten en dat deze niet is aangetast door insecten of knaagdieren.

Omdat groene asperges in lang niet zoveel kwaliteitsklassen voorkomen als de witte, speelt uiterlijk een minder belangrijke rol. maar ook hier geld: hoe verser hoe lekkerder.

Eet asperges bij voorkeur op de dag van aankoop. wilt u ze bewaren, rol ze dan in een vochtige doek of natgemaakte krant en leg ze in de groentela van de koelkast. Op deze manier zijn ze enkele dagen houdbaar,
een andere manier om ze te bewaren: zet de groenten net als bloemen, in een kan water, en zet ze zo in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij voorkeur niet bewaren maar dag van aankoop koken, maar in feite kan je ze een dag of 5 bewaren, niet met een vochtige doek!!!! asperges rotten snel, natuurlijk wel gekoeld, en ook niet te droog, dan worden ze zo hard als hout wil je ze toch langer bewaren, doe ze voor koken, schil ze goed, leg ze in een grote pan ( geen staande aspergepan, die zijn waardeloos, dan maak je ze kapot)
leg ze in koud water en haal ze van het vuur af als het water kookt, af laten koelen in het vocht en bewaren in het vocht, dan blijven ze bijna een week na het koken nog goed,