Droogijs ???

Voor festivals is het geweldig om droogijs te hebben. Lekker koud bier. Maar weet iemand waar je dat krijgt? Kleine hoeveelheid(5 kg.) en liefst in het zuiden van het land. Thx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is droogijs en wat verschilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droogijs is vloeibaar stikstof dat -80 graden heeft. Het blijft meerdere dagen zo wat het handiger maakt dan gewoon ijs. Tenminste ik neem aan dat je het verschil met gewoon ijs bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
droog ijs is geen stikstof maar koolstof dioxide met een temperatuur van -78 graden, vloeibaar stikstof is zoals het woord al zegt vloeibaar, zelfs bij -209 graden, en is dus veel kouder koolstof dioxide smelt niet maar verdampt direct, dat gebeurd bij -78 graden, wat in bier dus nooit goed kan gaan, de kans dat er een ijslaag om heen komt zitten en er dus veel druk opgebouwd kan worden is heel groot, waarna er een explosie plaat kan vinden die groot genoeg is om het glas te laten barsten en het droog ijs te lanceren, dat zijn 2 dingen die je niet in je gezicht wil krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie heeft het nou weer erover in bier. Wat stel jij je voor. Je pakt een koelbox. Doet je blikken bier erin en gooit er wat droogijs bij. Niks te anders ijs of weet ik veel. En ook niks te glas. Antwoord op mijn vraag en anders niks.

Antwoorden (6)

Cryorent maakt handel van droogijs....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik onderstaande link.
Verwar het gebruik van droogijs niet met gewone ijsblokjes.
Verbrandingsgevaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik. Na een tijd kun je zelf droogijs gewoon aanraken. Paar dagen bedoel ik dan hè.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor een koud biertje kan je beter een diepvries vol met glazen zetten, die vullen met normale ijsblokjes, zelfs dan is de helft van je bier bevroren voor je het op hebt,
droog ijs is gewoon niet zo verstandig, je kan jezelf bevriezen, en mocht het al wat warmer zijn dan is het instabiel en kan het exploderen, ( dat wil je niet in een glas, want gegarandeerd dat je scherven krijgt) ik doe oa cocktails shaken voor beroep, en wij gebruiken ook goed bevroren glazen en normaal ijs, ( mocht je het percee toch zo koud willen hebben dat het als een blok uit het glas valt, pak dan crushed ice , inplaats van blokjes, en koel het bier voor tot 1 graden, evt dan nog 5 minuten in de vriezer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een diepvries. Op web camping. Goed plan. In elk geval werkt droogijs super. En glas op een camping? Ja tuurlijk. Ik moet droogijs. Niks anders
kijk op www.droogijs.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ICSDRYICE NEW WEBSHOP
http://webshop.icsdryice.com/droogijs-carboglace.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absurd duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absurd duur
De firma Alpha in Gent produceert dagelijks droogijs en verzend het over heel België :
www.alpha.be/NL/Droogijs-producten-2-21.php