Wat is het verschil in gebruik tussen een braadpan en een hapjespan?

Ik overweeg een hapjespan aan te schaffen, maar vraag me af wat ik daar anders mee kan doen dan met mijn braadpan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Koken
20.9K
TurfGraver
5 jaar geleden
Info
https://www.kookwinkelblog.nl/pannen-hoe-zit-dat/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank! In feite heb ik dus meer aan mijn al bestaande braadpan en is de hapjespan overbodig.

Antwoorden (1)

Een braadpan heeft een dikke bodem en een stevig deksel. Die is bestand tegen langdurige verhitting om gerechten door braden en stoven of sudderen te garen. In een braadpan kun je ook een roerbakgerecht of een pastasaus bereiden. Het duurt alleen wat langer voordat de hele pan heet is.

Een hapjespan is feitelijk een koekenpan met een hogere rechte rand. Vaak wordt er vaak een spatdeksel bij meegeleverd. Zo'n pan is handig voor kleine roerbakgerechten en pastasauzen. Maar om in te braden is ie te laag en is de bodem te dun.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank! Dan zou het aanschaffen van een hapjespan dus overbodig zijn lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn hapjespan heeft ook een dikke bodem