Als ik kleine stukjes of reepjes spek wil hebben, dan knip ik het met een schaar. Gaat heel goed en voor mij beter dan met een mes. Ik beschik niet over professionele koksmessen, dus is de schaar een goed alternatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

met een goed vleesmes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een levend varken?

Van voor naar achter met een scherp slagersmes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als hij al dood is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sadistische neigingen XiniX?
Gewoon aan de bovenkant beginnen,dus het zwoerd onder leggen,insnijden en dan kun je het zwoerd ietsje opbeuren snij je er zo doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een scherp vleesmes en een stabiele ondergrond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad met een goed vleesmes, maar wel een zeer scherpe. Alle messen, ook goede vleesmessen (zoals Sabatier) worden worden na verloop van tijd bot. Overweeg als je een goed vleesmes hebt een zogenaamd 'aanzetstaal'.
Alle goede keukens hebben zo'n ding.
Spek snijden lukt alleen maar goed met een zeer scherp mes.
Zo'n aanzetstaal is prijzig, maar gaat een leven lang mee.

Foto is een aanzetstaal van Sabatier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een mes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je het spek een beetje invriest snijd je het gemakkelijk. Dan is het wat steviger.
En dan natuurlijk een scherp mes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de reactie hierboven is een methode maar ik doe het altijd met een heet koksmes vliegt erdoor!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, een scherp mes en dan goed heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor leg je het spek een kwartiertje in de diepvriezer. Daardoor wordt het vlees harder, en kun je het gemakkelijker dun snijden met een scherp mes.