kun je parelgort poffen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gerst kan je in ieder geval wel poffen, ik heb wel eens gepofte gerst gekocht bij een Aziatische winkel. Maar of je specifiek de parelgort-variant kan poffen, dat weet ik niet.

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Op onder andere http://passie.horeca.nl/content/19866/Een_lauwwarme_salade_van_babywitlof_appel_Honny_Cress_gepofte_parelgort_met_zacht_gegaarde_hertenboutfilet_en_sneeuw_van_Sechuan_peper.html wordt een recept gegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan je.
Je moet wel eerst de gort garen in licht gezouten water.
Eens de gort gaar is afgieten en op een plaat storten waarop een propere handdoek ligt. Op deze wijze laat je de gort goed opdrogen.
Eens deze droog is doe je een weinig maïsolie ineen kom, laat deze opwarmen en doe je de gort in, deksel op de pot en laten poffen.
Je kan hem op deze wijze nadien bestrooien met wat zout of suiker, hangt af van wat je zelf lekker vindt en hoe je hem wil gebruiken.