Is ongekookte pasta slecht voor je?

Soms eet ik (als mijn moeder aan het koken is) een handje vol ongekookte macaroni, of een ongekookte spaghetti stengel. Is dat eigenlijk slecht voor je?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
32.1K
Amadea
11 jaar geleden
Is dat überhaupt eetbaar dan? Dat is toch keihard en onverteerbaar?
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat is toch hard?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh? Ik leef nog steeds, het heeft eigenlijk niet veel smaak, maar het is eetbaar.
j5m
11 jaar geleden
Het is zelf goed voor je als je op iets hards knaagt de kauwspieren
Ik vind het wel lekker hoor.

Het beste antwoord

Nee, dit is niet gevaarlijk in de kleine hoeveelheden die jij eet. Het is wel beter om het eerst te koken, aangezien rauwe pasta niet of nauwelijks verteerd wordt.

Er bestaat een dieet waarbij je rauwe spaghetti eet (duidelijke aanvulling: ik denk niet dat dit een gezond dieet is!):
'In Amerika is het al jaren het meest gevolgde dieet en nu moeten we er in Nederland ook aan geloven: Het Rauwe Spaghetti Dieet. Ervaringsdeskundige beweren dat je er 10 kilo per week mee afvallen. Het is krokant, smaakvol, gezond en de kilo’s vliegen er vanaf!'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee hoor dat is helemaal niet slecht voor je.t zal een beetje moeilijk verteren,maar dat kan verder geen kwaad..smakelijk eten.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Dat zeg je nou wel, maar aan vogels moet je het niet geven, want het gaat opzwellen in de maag. Een stengel kan idd geen kwaad,
niko
11 jaar geleden
oh,ik wist niet dat we het over vogels hadden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is de maag van een vogel een maatje kleiner dan van een mens. Vandaar de aanvulling van Rieneke. Verder kopt het antwoord van Niko helemaal.
niko
11 jaar geleden
(^_^)