Is er een zeer eenvoudige manier van aardappels in de oven,wat toch een lekker resultaat geeft?

het gaat om gebakken aardappels,geen puree.

13 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Biologische aardappeltjes kopen, in partjes snijden met schil, een beetje zout, een eetlepel arachideolie en twee theelepels gedroogde rozemarijn toevoegen. Dit heerlijk mengsel laat je in een ovenschaal voor zo'n 45 minuten op 180 graden garen. Je kunt eventueel in het laatste half uur, nadat je de aardappeltjes even hebt omgeschept, geraspte kaas toevoegen.

Smullen maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent me voor... Pommes boulangères, heten die aardappeltjes in goed Nederlands. +1 voor de arachide olie, want die is bij dit gerecht echt lekkerder dan olijfolie.
flyingcrow
13 jaar geleden
veel goede antwoorden,maar deze is erg goed

Andere antwoorden (9)

Gepofte aardappelen met kaas erin, zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappels in stukken snijden, beetje (olijf)olie erop, bestrooien met zout, peper en knoflookpoeder, dan ca 30-45 minuten in oven 180 graden. Af en toe keren.
itsme
13 jaar geleden
nieuwe aardappelen kopen, zeer belangrijk: niet koken, sneetje in de aardappel maken, kruidenboter erin, aluminiumfolie eromheen, 45 minuten in de over op 200 graden, en klaar is kees. Een amekelijke maaltijd toegewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone aardappels half gaar koken,af laten koelen en dan in plakjes snijden.
Deze dakpansgewijs op een ovenplaat leggen met een kwastje in smeren met olie,wat zout erop en aromat,je kunt er eventueel nog fijn gesneden ui en ham tussen leggen en dan een 25 minuten bakken op 200-220 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geschilde aardappeltjes met geraspte kaas en een geklutst eitje erdoorheen! evt op smaak maken met paper, zout, knoflookpoeder of cayennepeper. Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aardappeltjes met rozemarijn en zeezout

- Aardappelen voor 5 personen
- Rozemarijn
- Zeezout
- Olie
- Knoflook

Was de aardappels en snijd ze in dikke stukken, laat de schil dus zitten (als je krieltjes hebt, ook lekker om ze in hun geheel - met schil - in de oven te doen).
Vet een bakplaat in met olie en wrijf het eventueel in met een doormidden gesneden teen knoflook.
Leg de aardappels op de bakplaat en bestrooi ze met rozemarijn en zeezout. Leg wat doormidden gesneden teentjes (een stuk of 2, zelf kijken hoeveel je van knoflook houdt) tussen de aardappels.
Sprenkel olie over de aardappels.
Bak ze ± 30-45 minuten in een oven van 220 graden C.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gekookte aardappels aan plakjes snijden, in een ovenschaal doen, room met zout en peper en gehakte peterselie mengen, en over de aardappels gieten. Dit in de oven op 200gr.C zetten en er een korstje op laten bakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet eens kijken op de www.letscookit.tv en dan aardappelen intypen bij basisingredienten daar staan diverse filmpjes over aardappelen in de oven. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ze te poffen! Ik neem mooie grote schone aardappelen (evt voorgaren 10 min in de magnetron), steek er wat rozemarijntakjes in en giet er wat knoflookolie* over en doe ze in alu-folie 3/4 uur in de oven. Heerlijk!

* Knoflookolie maak je door een paar gekneusde knoflooktenen in flink wat olie te leggen en dit minimaal een dag te laten staan.