hoe kun je de lekkerste wentelteefjes maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren nog gevraagd.. zoek maar eens.

Het beste antwoord

Ingrediënten voor Wentelteefjes
4 sneetjes oud brood
1 ei
2 eetlepels suiker
200 milliliter melk
beetje kaneel, boter, bastersuiker

Klop in een schaal het ei met de suiker schuimig.
Klop de melk en de kaneel erdoor.
Snijd de sneetjes brood diagonaal door.
Wentel ze door het ei-mengsel. Laat ze ongeveer 5 min. weken.
Dat is belangrijk: dat het mengsel goed in het brood trekt.

Bak de wentelteefjes met 2 of 4 tegelijk in een koekepan met hete boter, in 2-3 minuten goudbruin en gaar.
Bestrooi ze voor het serveren met de basterdsuiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb ergens gehoord dat het met suikerbrood heel erg lekker is! Wentelen in melk en ei en even bakken in de boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oud wit brood (zonder korst) door een beslag van ei, melk en kaneel halen. In de pan met wat boter en voordat je het broodje omdraait (kaneel) suiker overheen strooien en dan de andere kant afbakken. Ook dan natuurlijk weer wat suiker eroverheen...