Hoeveel tomaten gaan er ongeveer in een kilo?

Ik ben erg slecht in gewichten schatten, en de Turkse winkel waar ik zo heen ga, heeft geen weegschaal bij de groenten. Hoeveel gewone Hollandse tomaatjes moet ik ongeveer pakken voor een kilo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
58K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen weegschaal? Hoe berekent hij dan de prijs? Een weegschaal is toch verplicht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft geen weegschaal bij de groenten, wel bij de kassa. Maar het is zo'n gedoe om hem te laten wegen en dan te roepen dat ik nog wat bij moet pakken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Betalen in natura? I begrijp je niet? Het is verder een prima winkel, vriendelijke eigenaar die het geen enkel probleem vindt om wat tomaatjes voor me bij te pakken of uit de zak te halen als ik te veel gepakt heb. Ik pak alleen liever meteen de goede hoeveelheid.

Het beste antwoord

Een gemiddeld Hollandse trostomaatje weegt 80 gram.
Wil je niet meer betalen dan 1 kg. moet je er 12 pakken. Anders heet het; "mag het ietsje meer zijn"?
Of je moet er een paar kleine exemplaren tussen doen, dan kan je er natuurlijk meer pakken.
Ik bedoel dus niet die hele kleine trostomaatjes hè, maar dat had je vast al begrepen.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gewicht klopte!

Andere antwoorden (4)

een tomaat weegt gemiddeld 75 gram, dus als je er 14 neemt, heb je zeker een kilo.
tenzij ze erg klein zijn.. dan neem je er nog een paar bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let niet op die minnen.
ik heb net een tros hollandse tomaatjes op de weegschaal gelegd. het zijn er 7 en weegt 500 gram.
dus ik zat heel goed in mijn schatting. let wel op dat tomaten wel in verschillende groottes komen, maar je hebt het specifiek over hollandse, en tomaatjes.
dus geen grote tomaten wat mensen hieronder misschien denken, en ook geen cherry tomaatjes want die zijn inderdaad nog lichter. dus vertrouw op mij :)
Ongeveer 10 van normale grootte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb net even een tomaat op de weegschaal gelegd, deze kwam op 95 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een normaal rond tomaatje zit rond de 100 gram. De grote vleestomaten tot wel 400 gram.

Zie hier onderaan een overzicht: http://www.orkos.com/Default.aspx?tabid=172

Toegevoegd na 4 minuten:
Dus ongeveer 10 in een kilo :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gemiddelde gewicht van een normale tomaat is 100 gram, dus daar heb je er 10 van nodig om tot een kilo te komen.
Maar Cherrytomaatjes wegen gemiddeld 12,5 gram, dus dan moet je er 80 hebben. Nogal een verschil dus.
Je zou in de winkel op zoek kunnen gaan naar iets waar het gewicht op staat (kilo pak suiker of zo) en het gewicht daarvan handmatig vergelijken met de zak tomaten die je krijgt.