waarom worden paaseitjes ingepakt in dat vervelende papiertje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.4K

Het beste antwoord

Om je stressbestendigheid te testen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat het zonder het gekleurde zilverpapiertje geen paaseitjes zijn. Dan heb je gewone chocolade-eitjes. En bovendien kan je dan geen verschillende smaken bij elkaar doen, omdat je juist aan de kleur van het papiertje kunt zien welke smaak het is!
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het helpt idd met het verschil tussen de eitjes te zien. Puur, melk en wit uit elkaar houden is niet moeilijk maar herken maar eens wat er in zit zonder een papiertje.
Om er een gezellig kleurtje aan te geven, en chocolade verven geeft zo'n rommel.
13 jaar geleden
Doordat de eitjes zijn ingepakt, is elk eitje een klein cadeautje geworden, dat je lekker uit kan pakken. Bovendien geeft het een eitje een kleurtje waardoor je de verschillende smaken goed uit elkaar kan houden. En de eitjes plakken niet aan elkaar.

Al met al doet het papiertje dus goed zijn werk en mag je denk ik niet meer concluderen dat het een vervelend papiertje is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als het uitpakken niet helemaal gemakkelijk gaat, wordt het extra spannend, en is het des te feestelijker als je zo ver bent gekomen dat je het in je mond kunt steken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ hoor! De papiertjes zijn heel feestelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ idd, heel feestelijk :-)
Ik denk dat ze van dat folie gebruiken omdat ze dat makkelijk om de ronding van het eitje kunnen vouwen, zonder dat je zo'n strikje moet maken zoals bij zuurtjes.
Plastic blijft niet zo mooi zitten, en als ze er niks omheen doen gaat alles aan elkaar plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat je er achterelkaar een pond van opkauwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel zo hygiënisch. En die aluminium papiertjes plakken niet aan de chocolade vast. Ze zijn dus praktisch. Als je onverpakte (chocolade) paaseitjes wilt, kan je die halen bij de patissier of warme bakker of gebakjes winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht om je vingervaardigheid op te voeren (?) maar ook om het aan elkaar plakken te voorkomen, uit hygienisch oogpunt en om door de kleur het product aantrekkelijker te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat zonder papiertjes, het onhygienisch is, omdat chocolade-eitjes in een schaaltje lokkertjes zijn waaraan maar weinig mensen tegen bestand is, waardoor er veel met handen aan gezeten word, waardoor dus veel bacterien erin komen, de papiertjes eromheen maken dat je weet welk soort chocolade je pakt.