Wie weet een adres waar je bem casado kan laten maken. Dit zijn zoete braziliaanse lekkernijen die je aan het eind van een bruiloft uitdeelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op Ask.com vind je Braziliaanse winkels en bedrijven in allerlei steden.
Misschien vind je daar een bedrijf dat je kan helpen.

Antwoorden (2)

het is een biscuit beslag wat lijkt op een eierkoek.(je).met een vulling van gecondenseerde melk en nog wat.de koekjes worden in een suikerstroopje ondergedompeld en een paar uur gekoeld.dat zou ik wel kunnen maken.:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont natuurlijk, maar Bem Casado ("goed huwelijk") kun je prima zelf maken. Kost je een middagje, dat wel, maar dat mag de pret niet drukken. De siroop kun je ruim tevoren maken, de vulling stelt niks voor en de cakesjes is even een handigheidje, maar daar kun je eventueel ook kant en klare kleine harde eierkoekjes voor gebruiken.

Bem Casado

Nodig voor de mini-cakes :

3 eieren
0,12 liter suiker
0,12 liter bloem
1 theelepel vanille-extract
1 theelepel maizena
1 theelepel bakpoeder

Voor de vulling :

1 blikje gezoete gecondenseerde melk

Voor de siroop :

1/2 liter suiker
0,18 liter water
(Sorry voor de rare maten ; omgerekend van Amerikaanse inhoudsmaten)

En zo maak je het :
mini cakes :

Verwarm de oven voor op 200-220 graden
Scheidt de eiwitten van de dooiers
Sla de eiwitten stijf (met hand of mixer)
Voeg de dooiers 1 voor 1 toe zonder het huidje en voeg de vanille toe. Vouw ze in het eiwit. (niet hard roeren dus, maar echt voorzichtig, het eiwit moet stijf blijven. )
Voeg beetje bij beetje de (gezeefde) bloem toe, de maizena en de bakpoeder en vouw het door het eimengsel.
Laat lepels van het mengsel op een vel bakpapier vallen en bak ze in circa vijf minuten gaar..
Verwijder de koekjes van het bakpapier en laat ze afkoelen op een rooster.
Als ze helemaal koud zijn, smeer er dan de vulling op en vorm een 'sandwich' met een tweede koekje.
Leg de cakejes in de suikersiroop.
Laat ze twee uur lang in de koeling alvorens te serveren.
Plaats eventueel een chocoladeblaadje bovenop ter garnering (optioneel).

Vulling

Maak de vulling ('dulce de leche') door de gecondenseerde melk in een glazen kom te gieten en ca. 10 minuten in de magnetron te verwarmen / koken. Daarbij elke circa twee minuten doorroeren. Het wordt dan dik en zal wat verkleuren ; beetje caramel-achtig.

Siroop :

Doe het water en de suiker in een kleine steelpan en zet op het vuur.
Blijf voortdurend roeren tot het kookt.
Volledig laten afkoelen voor je de koekjes er in doopt.