Waarom zijn mijn aardappels zwart?

Ik heb ze gewoon gekocht. Sommige zijn alleen deels zwart. Kan ik de gele delen eten?

Picture for question
11 maanden geleden
in: Koken
1.5K
Ritsuka
11 maanden geleden
Wanneer heb je deze gekocht?
ronron1212
11 maanden geleden
Ja deze aardappels zijn rot waar koop je dat?
Pieterke
11 maanden geleden
Ga je je geld terug vragen bij de winkel waar je ze hebt gekocht. De rest van de aardappel zal ook niet goed meer smaken. De rotting zit waarschijnlijk ook al in de rest van de aardappel.
anoniempje128
11 maanden geleden
Is dit rot of aardappelziekte? Ik ruik geen vreemde geur
Pieterke
11 maanden geleden
@anoniempje128: Maakt dat wat uit? Je kunt ze sowieso niet meer eten.
anoniempje128
11 maanden geleden
Die in de foto zijn er het slechtst aan toe, ik begrijp ook wel dat ik die niet kan eten. Zoals in de omschrijving naar voren komt zijn er aardappels met kleinere zwarte plekken. Ik kan dan een paar kilo weggooien of die plekjes eraf snijden.
ronron1212
11 maanden geleden
Nee dat kan niet en dat zijn geen kleine plekjes
Pieterke
11 maanden geleden
Die plekken zijn vermoedelijk het gevolg van een schimmelziekte. Ik zou die aardappelen allemaal weggooien. Ze smaken sowieso niet goed meer ook al snij je de plekjes weg.

Antwoorden (1)

Ze zijn zwart omdat ze rot zijn. Gooi alles maar weg, dit kan je niet meer eten.
11 maanden geleden
anoniempje128
11 maanden geleden
Is dit rot of aardappelziekte? Ik ruik geen vreemde geur
ronron1212
11 maanden geleden
Ze zijn rot waardoor ja wat maakt dat uit? Heb je ze allang in huis?