Hoe maak je zelf de lekkerste puddingbroodjes?

Moet je er een speciaal brooddeeg voor hebben?Vulling weet ik wel,banketbakkersroom,maar zijn daar weer variaties op?

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de goede antwoorden,ik kan er maar 1 beste antwoord maken, maar wel allemaal een plus uitdelen

12 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Het lukt prima met een basisrecept voor brooddeeg waarin je het water door melk vervangt en wat extra gist toevoegt, omdat deeg met melk niet zo sterk rijst als met water. Basisdeeg;
500 gr. broodmeel, 300 ml. melk,10 gr. zout, 50 gr. boter,
8 gr. gedroogde gist.

Kneed van de ingrediënten een soepel deeg. Het is goed als je van het deeg een stukje trekt tussen 2 vingers en er een elastisch sliertje aan het deeg blijft zitten. Het duurt ong. 4-5 min. in de keukenmachine.
Kneed niet te lang, want dan wordt het deeg kleverig en valt het sneller uit elkaar.

Nu moet het 45 min. rijzen en dit gaat perfect in een voorverwarmde oven van 50 graden C. Zet de kom met deeg in een grote plastic zak (zoals een pedaalemmerzak) want het deeg houdt van een hogere luchtvochtigheid.
Zak erover sluiten.

Na de eerste rijs moet je het deeg doorslaan en zodoende alle luchtbellen uit het deeg drukken die bij het rijzen zijn ontstaan. Verdeel het deeg dan in stukjes die je dan tot puntjes vormt. Laat de puntjes dan 1 uurtje weer afgedekt rijzen, tot ze groot genoeg naar smaak zijn.

10 min. voor het einde van de 2de rijs verwarm je de oven voor op 200 graden C. Zet een bord of schaaltje met water op de bodem van de oven. Dit zorgt ervoor dat de luchtvochtigheid in de oven hoger is tijdens het bakken, waardoor de puntjes de typische zachte korst krijgen.
Hierna de puntjes met melk bestrijken, hierdoor gaan ze mooi glanzen.
Als de oven warm genoeg is de broodjes afbakken op 200 graden in 15-20 min.

Lekker met banketbakkersroom en plakjes aardbei. Bestrooien met poedersuiker.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://vijfeurominder.dalanjo.nl/2011/03/roombroodjes-of-puddingbroodjes/

Kijk hier voor een goede banketbakkersroom. Ik kon niet meer schrijven, te weinig tekens over ;)
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kan uitstekend met zachte witte puntjes. Banketbakkersroom (vers of uit een pakje), poedersuiker, en klaar is klara.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor puddingbroodjes hoor je melkbrood te gebruiken.

Melkbroodjes
+
Dr.Oetker mix voor banketbakkersroom
+
Poedesuiker
=
Lekkerste puddingbroodjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puddingbroodjes.

Ingredienten

Voor tenminste 4 puddingbroodjes

• 4 kadetjes of melkbroodjes
• poedersuiker

Voor de gele room (voor meer dan 4 broodjes)
• 0.5 liter melk
• 125 gr. suiker
• 1 ei dooier
• 40 gr. maïzena
• theel. vanillesuiker of merg van een half vanillestokje
Print dit recept
Zet in de boodschappenlijst
Voeg toe aan je Kookse.tv Kookboek

Bereidingswijze

1. Maak eerst de gele room. Op www.kookse.tv is te zien hoe je de room zelf kan maken. Zet de room vervolgens 15 minuten in de koelkast.

2. Snijd de broodjes in de lengterichting door. Zorg dat de helften nog wel aan elkaar vast zitten.

3. Doe de room in een spuitzak. Houd de broodjes open en spuit de room erin.

4. Duw de broodjes dicht: zo zien ze er lekker vol uit.

5. Strooi er vervolgens royaal poedersuiker over. Eet smakelijk!

Op onderstaande link is te zien hoe je de room zelf kan maken.

Toegevoegd na 44 seconden:
http://www.kookse.tv/recept/puddingbroodjes-maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een zakje mix voor banketbakkersroom.en het is heel lekker om bijv briochebroodjes te nemen of boterbroodjes.
open snijden,pudding er in,en poedersuiker eroverheen strooien,je kan ook bijv,een beschuitbol nemen,pudding er in en glazuur erop doen.