Hoeveel gram maizena moet ik gebruiken om 1 ei te vervangen?

Ik heb op dit moment geen eieren in huis maar wil toch lekker een cake bakken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
5.5K

Antwoorden (2)

Je kunt een ei vervangen door 2 eetlepels natuuryoghurt of 2 eetlepels aardappel- of maïszetmeel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gaaf, nooit geweten, krijg je dan een zelfde soort structuur?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag hoeveel maizena een ei vervangt.
CAKE ZONDER EIEREN

225 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram custardpoeder
2 zakjes vanillesuiker
225 gram witte basterdsuiker
225 gram boter
1 dl. melk
snuf zout

Doe (gezeefd) bakmeel met custardpoeder, vanille(suiker) zout en basterdsuiker, in de mengkom van de keukenmachine en laat even draaien.
Smelt de boter en klop de melk erdoor, laat de machine langzaam draaien en voeg dit mengsel toe aan het mengsel in de keukenmachine, laat draaien tot alles goed gemengd is.
Doe het beslag over in een ingevette cakevorm en bak de cake ca. 5 kwartier in een oven van 170° C.
Per groot ei gebruik je ongeveer 15 gr. maizena.