Ik zelf heb best vaak last van oprispingen maar als ik kouwgom in heb nog veel meer waar zou dat door komen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (6)

Het zou kunnen dat je overgevoelig voor mint bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe meer je kauwt, hoe meer lucht er in je mond verplaatst, dat moet er ook weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad ook door het inslikken van lucht. Bij mij helpt pepermuntkauwgom juist erg goed tegen maagzuur, als ik oplet dat ik niet te veel lucht hap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pepermunt is een kruid dat de aanmaak van maagzuur bevorderd, en je kan er gevoelig voor zijn.
Maar het kan ook een verdere medische oorzaak hebben. Mijn vriend heeft het ook heel erg, en na een inwendig onderzoek was duidelijk dat de sluitspier van de slokdarm naar de maag te losjes is. Medicijnen (omeprazol) werken hiervoor prima, alle klachten zijn weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door kauwgom slik je extra lucht in met het speeksel dat je aanmaakt door het kauwen... die lucht moet je ook weer kwijt... als boeren of winden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem bij oprispingen of maagzuur problemen een paar hapjes vanillevla... Oók voor het eten...
De vla legt een beschermlaagje op je maagwand...
Werkt écht, een tip van de huisarts!