Vulling brownietaart? Wat is mogelijk?

Ik wil donderdag voor een vriendin een taart maken ivm. haar verjaardag en dat doe ik met een recept van brownies, wat ik gewoon giet in een ronde bakvorm. Alleen ik wil deze taart graag opvullen. Alleen hoe kan ik dat een beetje leuk doen? Wat voor glazuur, wat voor vulling, ...?

Dankje :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

Om af te werken zou ik pure chocolade au bain Marie laten smelten en dit over de taart gieten. Op de bovenkant een flinke toef witte chocolade krullen, die je met een dunschiller of kaasschaaf eraf schaaft.

Als je het donkere beslag klaar hebt, doe je de helft in de springvorm die op de bodem bekleed is met bakpapier.
In het midden giet je nu een mengsel van Mon chou en dan dek je weer af met de rest bruin chokoladebeslag.

het Mon chou mengsel maak je als volgt;
Hak 40. gr. pecannoten grof en hak 50 gr. witte chocolade
in stukjes. Roer dit nu samen met de noten door 100 gr. Mon chou.

Daarna bak je hem af in ca. 40 min. tot hij stevig aanvoelt.

Toegevoegd na 4 uur:
Het chocoladebeslag maak ik meestal als volgt;
Breek 125 gr. pure chocolade in stukjes evenals 125 gr. roomboter.
Verwarm de boter-en chocoladestukjes in een pan op laag vuur tot alles bijna gesmolten is.
Neem van het vuur en laat het verder smelten, zonder vuur.
Roer 200 gr. donkere basterdsuiker en 2 eel. honing erdoor.
Voeg één voor één 2 eieren toe.
Zeef 100 gr. bloem met 1 theel. bakpoeder en een mespunt zout. Spatel dit nu door het chocolademengsel.
Klaar!
Dit is voor een vorm van 20 cm.diameter en ik bak hem in een voorverwarmde oven van 175 graden C.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Lekker!

Andere antwoorden (6)

je kunt heel simpel gewoon wit glazuur erop doen met versiering(smarties of zo) dat maak je met heet water en poedersuiker door elkaar te roeren tot een gladde massa op een 'koude' taart smeren en af laten koelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chocola in combinatie met (rood) fruit is altijd lekker, Just Sayin'. Verder heb ik totaal geen taartenmaakkennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dulce de leche

dat is hele lekker karamelsaus
je moet een blik gecondenseerde melk hebben

giet het blik in een steelpan op een laag pitje en dan erbij blijven en heel goed blijven roeren na 20 minuten is het wel klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knalroze glazuur kopen en bij de C1000 liggen hele leuke versierinkjes voor op een taart/cake!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met karamel-pecannotenvulling:

browniebeslag:
280 g pure chocolade (minimaal 65% cacao)
280 g boter
170 g bloem
0.5 theelepel zout
2 vanillestokjes
4 eieren
375 g suiker

vulling:
300 g pecannoten
260 g karamelsaus (zie onder)
100 g pure chocolade

Verwarm de oven voor op 180°C. Hak de pure chocolade in stukken. Smelt de chocolade met de boter en laat het iets afkoelen.
Zeef de bloem met het zout. Schraap het merg uit de vanillestokjes.

Mix in een kom de eieren met de suiker en vanillemerg. Mix met een garde de chocolade door het eimengsel en spatel de bloem erdoor.
Schep de helft van het beslag in het ingevette bakblik en bak het ca. 25 minuten.

Meng de helft van de pecannoten door de karamel en verdeel het over het gebakken deeg. Hak de chocolade grof en strooi het over de karamel. Verdeel de rest van het beslag erover en de rest van de pecannoten. Bak de brownies nog ca. 25 minuten.

Karamel: Verwarm 2 dl room. Laat in een pan met dikke bodem 150 g suiker karamelliseren. Voeg de warme room toe en roer het tot een gladde saus. Laat de karamelsaus afkoelen en zet het tot gebruik in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klink veel te lekker! Dit recept gaat in mijn favorieten, binnenkort zeker een keer proberen.
heel simpel, maar ook smakelijk:
de gare brownietaart horizontaal door midden snijden, blikje vlaaivulling Kersen over onderste deel verdelen, slagroom er over, bovenste deel er weer op. Versieren met slagroom of glazuur. Leef je uit!