Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gaat er mis met mijn Albondigas?

Ik ben albondigas aan het maken. Recept gevonden waaraan ik me exact aan hou. Het gehakt is na het mengen wat dun vond ik al en in de pan blijven ze plakken, de balletjes, en raken hu vorm kwijt. Erg jammer dus. Weet iemand wat ik fout doe?

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is dit het recept. Wellicht dat iemand hier iets in tegenkomt:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=521180

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
715

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

gebruik rundergehakt - betere structuur en sowieso beter dan HoH gehakt maar doe eerst de helft van het vocht erbij - je kan evt later altijd bijvoegen - zodat het gehakt een beetje compact blijft en rol het gehakt goed tussen je handpalmen zo'n 10-20 sec per balletje zodat ie stevig wordt, vet goed heet laten worden, aanbraden en dan half hoog vuur.
Dan moet het lukken
(Lees meer...)
Bronnen:
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken het recept niet maar ik begrinp dat je kleine balletjes gehakt hebt ?
Zorg ervoor dat de boter of olie in de pan echt goed heet is en leg dan de balletjes er pas in,ze schroeien dan meteen dicht waardoor de buitenkant meteen wat sterker is zodat ze niet uit elkaar kunnen vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de gehaktballetjes even op laten stijven in de koelkast
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat het gehakt bevroren is geweest, ofwel bij jou, ofwel in de supermarkt, dan wordt het altijd wat kledderig, tel daarbij op de wijn. Je vond het zelf ook al wat dun, dus ik ben bang dat het daaraan ligt. Als je het nog eens maakt (en de moed nog niet hebt opgegeven) raad ik je aan vers gehakt van de slager te halen. Mocht het nog eens gebeuren, dan kun je er het beste wat paneermeel bij doen, dan wordt het wat steviger. Ik hoop dat het toch nog smaakt, ondanks de vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding