hoever snij je een lente-ui

dan bedoel ik wat gebruik je allemaal van de lente-ui
kan je die helemaal opsnijden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
31.3K

Het beste antwoord

Het hangt een beetje van het recept af.

Je kunt alles snijden en gebruiken.
Het witte gedeelte is wat malser dan het groene gedeelte, dus soms wordt alleen het witte gedeelte
aanbevolen.

Eigenlijk net zo iets als met prei.
Ook daarvan kan je het groene gedeelte wel gebruiken, maar is iets minder mals.
Hangt van het recept af. Oh, dat zei ik al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon helemaal, alles ervan is eetbaar en smaakt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Vooral het worteltje smaakt lekker, wel goed schoonmaken :-)
Je kunt alles ervan gebruiken behalve het onderste wortelgedeelte en de bovenrand als hij slap en/of verkleurd is.
amc
13 jaar geleden
Verwijder voor het gebruik het wortelvoetje en het buitenste droge vliesje. Vervolgens kunt u zowel het witte als het groene deel dwars in ringetjes of stukjes snijden.
13 jaar geleden
Als deze vers en schoon is gebruik je alles, dus ook het worteltje, smaakt extra pittig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kun je van A tot Z opeten.
Heerlijk en erg gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals prei
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik voel altijd eerst tot waar de uit zeg maar iets sterker aanvoelt en vandaar snij ik dat slappe gewas van die uien gebruik ik nooit want dat is voor mij moeilijk te snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst een stukje van het bovenste groene slappe gedeelte afsnijden.het groene gedeelte is voor garnering,het witte om warm te verwerken.