Hoe krijg ik die harde avocado's in een paar dagen eetrijp?

Ja lekker, taco's met zelfgemaakte quacamole...
Maar de groenteboer had alleen nog keiharde jongens liggen.
Nou schijnen er trucjes te zijn om die dingen in een dag of 2,3 lekker zacht en eetrijp te krijgen.
Maar welke trucjes zijn dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
2.5K

Het beste antwoord

Onrijpe avocado's rijpen na bij kamertemperatuur in 2-4 dagen. De rijping van een avocado kun je versnellen door de vrucht in een plastic zak te stoppen samen met een appel, peer of banaan. Deze vruchten staan ethyleengas af, dat de rijping van een avocado bevordert. Bewaar de plastic zak bij kamertemperatuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In een plastic zakje met een banaan erbij

Toegevoegd op 28-06-2009 08:09:57
overigens kun je bij AH altijd twee soorten avocado's kopen. harde en 'eetrijpe' die je dus de dag van aankoop (of de volgende dag) kunt eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad!
Moet overigens wel een rijpe banaan zijn.
Antoni
14 jaar geleden
Hoe en waarom werkt dat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Anton, door het ethyleengas, zie antwoord ruth.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de AH's waar ik kom valt het me wel vaak op dat de 'gewone' avocado's vaak even rijp zijn als de speciale (en duurdere) 'eetrijpe' avocado's. Altijd opletten dus, anders geef je te veel geld uit!
Ik las laatst een trucje om avocado's een paar minuten in zachtjes kokend water te leggen en dan te verwerken tot guacamole. Ik moet wel zeggen dat ik wel twijfels heb of die ongetwijfeld zachtgeworden avocado's dan net zo lekker zijn...