Hoe doen wafelkramen chocolade op een wafel?

Ik wil een wafel bakken en daar dan chocolade op doen. Alleen als ik dat doe dan stolt de chocolade niet

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Inekez1
7 jaar geleden
Je kunt je beter afvragen welk soort chocolade je moet gebruiken. Vloeibare chocoladesaus uit een flesje gaat nooit stollen. Als je harde chocolade verwarmd (au bain marie) dan wordt dat vloeibaar en als dat afkoelt dan stolt het weer.
dudemeister
7 jaar geleden
neem chocala uit de super met een zo hoog mogelijk cacaogehalte
verwarm de brokken au bain marie
dompel je wafel met een helft in de vloeibare choco

Antwoorden (2)

ik denk gewoon gesmolten chocolade en dat in zo'n spuitfles. dan spuit je het zo zigzaggend over de wafel!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dan wordt het wel chocolademousse en zit de spuit binnen de kortste keren verstopt.
Ala je chocolade niet hard wordt heb je heel waarschijnlijk de ene of de andere vloeistof aan je chocolade toegevoegd, en laat dat nu net uit den boze zijn.
Om je wafels een chocoladelaagje te geven smelt je de chocolade best "au bain-marie, een warmwaterbad dus, en zorg je ervoor dat de chocolade niet warmer wordt dan 40 graden Celsius. Wil je de chocolade een smaakje meegeven dan kan je het merg van een vanillestokje toevoegen tijdens het smelten. Eens de chocolade gesmolten de afgekoelde wafel erin dopen en op een rooster leggen om terug uit te harden.
Dus heel belangrijk: GEEN vloeistof in de chocolade.
Veel succes met de wafels en smakelijk...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je chocolade in een pan doet, het even laat staan (ongeveer een half uur) het er dan uithaalt en laat uitharden al op de wafel is het geconcentreerd en duurt het langer voordat het stolt of opdroogt