Waarom schuimt soepvlees zo?

Omdat het me makkelijk leek heb ik vandaag (al in blokjes gesneden) soepvlees gekocht in plaats van de bieflapjes uit een recept. Nu bak ik het en het stinkt niet alleen, maar schuimt ook heel erg. Manlief zei dat dat altijd zo is met soepvlees. Is dat zo en hoe komt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/bouillon-trek-rundvlees-schuim-vanaf.53437

Antwoorden (2)

Dat zijn eiwitten die door verhitting vrijkomen uit het vlees. Heel gezond om op te eten, maar het is niet zo lekker, en het ziet er niet aantrekkelijk uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn de afvalstoffen en het bloed dat uit het vlees komt. Schuim het water af, totdat het water goed kookt en er geen schuim meer naar boven komt.