Hoeveel weegt één spruitje gemiddeld?

Je moet ongeveer 200gram groente per dag eten. Maar wat weegt 1 spruitje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
6.7K

Het beste antwoord

Een spruitje weegt gemiddeld 10 gram, ik heb het net gewogen. Er zitten ook kleinere spruitjes bij en dat varieert van 6 tot 8 gram.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat schat ik in op 11 gram. Want ik koop altijd zakken van 450 gram, en als je die in tweeën deelt dan zijn dat gemiddeld 20 spruitjes. Maar dan moet je wel nieuwe verse hebben, want van de oudere gele moet je nog aardig wat verwijderen en hou je na het schoonmaken veel minder over.
Amadea
13 jaar geleden
Dat hangt er helemaal vanaf in welke klasse en/of ras jouw spruit(je) valt! Daar zijn verschillen in....