Als ik 50 gram zachte geitenkaas nodig voor dit recept welke kan ik gebruiken?

Het is een gerecht met kip (zie andere vraag) met sjalotjes, tomaat en kruiden uit de oven.

Er staat: "verdeel de geitenkaas over de porties kipmengsel.

En dit gaat met aluminiumfolie in de oven. Maar wat voor geitenkaas dat staat er niet bij, alleen dat het zachte moet zijn: is dat zo'n rolletje of smeerbare kaas of toch een stuk kaas die je moet raspen? Wat denken jullie?

voor recept:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:2AmRN4aX7JoJ:lekkerhapje.nl/2006/09/07/provencaalse-kipreepjes-in-folie/+kipreepjes+ak&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

13 jaar geleden
in: Koken
1.6K

Het beste antwoord

Ze bedoelen daarmee de geitenkaas in een rolletje. In ieder geval eentje die op de structuur van Brie lijkt. Ik zou geen smeergeitenkaas gebruiken. En kaas die je moet raspen is niet zacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zachte geitenkaas is niet te raspen.
voor dit recept zou ik bettine blanc nemen, verkrijgbaar in veel supermarkten.
of je haalt zachte geitenkaas op de markt.
13 jaar geleden
Met zachte geitenkaas bedoelen ze dus heel jonge geitenkaas.
Bij de Lidl hebben ze voor weinig zo'n rolletje, deze kan je gemakkelijk in stukken scheuren of snijden.