Ik wil ergens een goede (oude) gehaktmolen op de kop tikken, maar waar kan ik die vinden?

een echte handmolen van (gietijzer)

en kom nou niet aan met marktplaats of aanverwante sites daar ben ik al genoeg aan het zoeken geweest maar bijna alle (giet)ijzeren molens zijn niet meer te gebruiken voor de keuken... roest & rauw vlees lijkt mij geen goede combi.

Ik waardeer de antwoorden zoals gebruikelijk wederom enorm maar ik zoek geen industrieele "grinder"... dit is wat ik zoek

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Antwoorden (6)

Je zoek een nieuwe gietijzeren gehaktmolen. Kijk even de bron daar heb je splinternieuwe. Roest en vlees gaan zeker niet samen, dit raad ik je dan ook ten strengste af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens binnen bij een slager en vraag ernaar. Zij moeten je vast een paar tips kunnen geven voor nieuwe, of wellicht goede tweedehandse exemplaren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat slagers deze zelf ook niet ergens op de kop tikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht op een rommelmarkt in België?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil niet heel vervelend doen maar de techniek van een gehaktmolen is kinderlijk eenvoudig. Juist op marktplaats staan er talloze op en voor weinig geld ook. Als je niet op een site als marktplaats wilt kijken kan ik je aanraden om veilingsites in de gaten te gaan houden. Met de huidige economische crisis (om het zo maar overdreven te zeggen) vallen er regelmatig bedrijven. Je kunt hier dan eventueel gaan bieden op het meer professionelere spul. Nadeel is wel dat je aan het eind van de rit een dure gehaktbal hebt... :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heet het officieel een vleesmolen : ))) Verkrijgbaar bij oa Neckerman

Toegevoegd op 03-06-2009 23:30:52
Prijs rond € 50,00

Toegevoegd op 03-06-2009 23:34:37
Oeps sorry is geen handmolen, maar wel roestvrij!

Toegevoegd op 04-06-2009 07:46:48
Check dit eens, zijn nieuwe!
http://www.en-garde.nl/index.php?cPath=59&osCsid=f777a3c4ff2fcccc201ba21fd93b1072
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loop eens binnen bij mijn slager, daar hangen wel 40 of 50 van deze oude gehaktmolens. Dat is Horecaslager Hendriks, Laarstraat 10, 5025 VK Tilburg ( N.Br.)
Telefoon 013-5426247
Succes!!