Hoe snij je een courgette op de meest efficiënte manier in gelijke stukjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.9K

Het beste antwoord

Na het wassen snijd je hem door de helft ( in de lengte), dan wéér, en dan de kwarten nog allemaal een keer. Dan leg je de helften weer samen.
Dan leg je een halve plat op je hakplank, en snijdt reepjes door alle lengterepen. Zó gepiept!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank. Duidelijk verhaal. Was al ongeveer mijn methode.

Andere antwoorden (2)

Gewoon in gelijke schijven. Schijven zijn uiteindelijk ook stukjes. Als je blokjes bedoelt, snij eerst de in de lengte in even dikke plakken. Maak van die plakken 2 stapels, snij die dan ook weer in de lengte door. Tot slot snij je de 'patatten' in gelijkmatige blokjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snijd ze eerst in ronde plakjes zo dik als ik de blokjes wil hebben.
Dan maak ik torentjes van de plakjes en snijd hier reepjes van.
Die reepjes snijd ik dan terwijl alles nog als een torentje voor me ligt, door de helft als het geen dikke courgette is of 2 keer door bij een dikke courgette.
Als ik grotere stukjes nodig heb, snijd ik zo`n plakjestoren
1 keer door de helft en dan de helften ook weer door de helft. Je krijgt dan dus een soort driehoekjes met ronde rand. Dit doe ik altijd als ik kofta maak, dan wil ik ze goed zien.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk! +