Ik zoek een recept voor 10 personen, die ik de volgende dag in de oven kan opwarmen.

Ik ben geen kookprinses dus niet te moeilijk a.u.b.
De mensen die komen zijn culinaire fijnproevers, (dat heb ik weer).

Toegevoegd na 2 uur:
Genoeg gelachen, nieuwe zin;
Ik zoek een recept voor 10 personen, het liefst iets van een ovenschotel die ik de dag ervoor kan voorbereiden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
26.4K
Cryofiel
13 jaar geleden
Die 10 personen passen toch nooit in de oven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL...ik dacht dat ik de enige was die het zo las!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik ook dus, maar jullie waren me voor. In elk geval heb je er een flínke oven voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haahaaahaaa, jullie hebben gelijk, het staat er wat knullig maar een dag niet gelachen is geen dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb er inderdaad om gelachen
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik ook. Enneh - je *kunt* het niet anders lezen, als dat die tien personen de volgende dag worden opgewarmd. Dat is namelijk wat er staat. Al doe je je best, je kunt domweg niet lezen dat je je recept wilt opwarmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is er in elk geval taalkundig beslist niet uit op te maken, hooguit aan de context.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest pas lachen na je "verbetering" en ik je oorspronkelijke vraag eens goed las. Had het nog helemaal niet zo gelezen. (-: (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig, ik hoef nu niet meer de vraag te stellen hoe ik gebruikers van GV aan het lachen krijg ;)"

Het beste antwoord

Rijst-kipschotel uit de oven; (snel klaar, weinig werk)

1 kg. kipfilet,
500 gr. champignons,
2 boursin kaasjes,
3 preien in ringetjes gesneden,
2 blikjes geconcentreerde champignonroomsoep,
bieslook in ringetjes geknipt), peterselie (gehakt),
1 kg.rijst.

Verwarm de oven op 200 graden C. voor.
Leg de kippenblokjes in een grote ovenschaal.
Meng de andere ingrediënten door elkaar in een ruime kom ( behalve de rijst) en bewaar wat bieslook.
Verdeel dit mengsel over de kip en zet deze schotel een half uur in de oven.
Kook intussen de rijst gaar en laat even staan met de deksel op de pan.

Schep de boursinsaus met kip nu over de rijst en garneer met de retserende bieslook. Je kunt ook de rijst en de schotel apart opdienen en de gasten zelf laten scheppen.
Eerst rijst en de saus daarover.

Als je het van tevoren al zou klaarmaken en de volgende dag op moest warmen, heb je weinig tijdwinst, want het opwarmen duurt bijna net zo lang. Je kunt wel de kip van tevoren snijden en de kruiden hakken. Maar versgehakt is toch een wezenlijk verschil in smaak en niet te vergeten verloren vitamines.

Toegevoegd na 1 minuut:
corr; retserend moet zijn resterend.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me lekker, ik ben gek op prei en kip.
amc
13 jaar geleden
Het is werkelijk lekker, vooral de Boursin geeft er een heerlijke smaak aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel water moet er in de saus?
amc
13 jaar geleden
Ik doe er een klein scheutje water bij, de soep wordt door verwarming iets dunner en ik houd wel van een dekkende saus. Ik doe het altijd 'op het oog', dus naar eigen inzicht zodat het iets makkelijker te roeren is. Maar er hoeft in principe geen water bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen geweldig bedankt!
Het is de kip met rijst van AMC geworden.

Andere antwoorden (7)

maak een lasagne ...
die is niet moeilijk en erg lekker en makkelijk weer op te warmen..

kijk op deze site voor t recept.. en deze is voor 4 personen dus je vereenvoudigd de ingredienten...http://www.okokorecepten.nl/recept/pasta/lasagne/lasagne-bolognese
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een toeval!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je, voor de leuke site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3x scheepsrecht
Toevallig staan er deze maand in "Allerhande"van Albert Heijn diverse recepten die je 'n dag tevoren klaar kan maken. Succes alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderstaande is een lekker en toch wat ander kip recept.
(Kip ontwikkeld met rauwe ham, pesto en gebakken ei in een kruidige tomatensaus.)

Lekker met sperzieboontjes en rosti

http://www.snelklaar.nl/modules.php?name=Recipes&op=viewrecipe&recipeid=3836
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak dan lasagna. Dan niet uit een pak, maar zelfgemaakt.
Voor de bolognese saus gebruik je 2 blikken tomatenstukjes. Een glas rode wijn en een rundvleestablet en een laurierblad). Laat dit minsten anderhalf uur op staan. (heel laag).

Ingredienten voor het gehakt/groenten zijn:
Rundergehakt
spekjes
2 tenen knoflook
ui
bleekselderij (2 stengels)
1 wortel.
Eerst groenten aanbakken. Eruit halen. Spek en rundergehakt bakken. Alles bij elkaar doen.
Na anderhalf uur ook de saus erdoor doen.
Maak bechamelsaus (of pakje)
Begin met een beetje bechamelsaus, daarna lasagnevel. en dan de Bolognese Saus. Doe op de saus wat mozzarella. Herhaal dit. Eindig met de saus. Doe op de laatste laag nog mozzarella en een paar schijfjes tomaat. Beetje olijfolie en klaar. Opwarmen kan de dag erop. Eerst met alu. folie (20 min) en dan 30 min zonder. 200 gr.
Lekker met ciabatta en tomatensalade.

Stuur je ook nog het recept mee van Jamie Oliver. Dan is het misschien wat duidelijker. In dat recept staat half om half gehakt. Niet doen, want dan wordt het te vet. Ook de zure room, maakt het wat vettig wat smaak. Daarom kies ik voor de bechamelsaus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiptajine met olijven en couscous:
http://yummyinmytummy.nl/diner/kiptajine-met-groene-olijven/

De tajine kun je 1 dag van te voren maken en de couscous is heel snel klaar (even wellen in heet water). Er staan op die site nog veel meer lekkere recepten (vaak van topkoks) zonder gebruik van pakjes en zakjes (dus ook lekker voor fijnproevers).

Toegevoegd na 2 minuten:
En het voordeel van een stoofgerecht is dat het eigenlijk niet kan mislukken! (-;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele leuke site, dankjewel.
Een moussaka is ook een goeie, neem dan een vegetarische soort zodat het voor iedereen eetbaar is.
http://allrecipes.nl/recept/906/vegetarische-moussaka.aspx
Voor de mensen die vlees eten kan je er altijd kippenbouten uit de oven bij serveren.
Lekker met een eenvoudige tomatensalade met rode ui en bieslook (dressing enkel balsamicoazijn).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ERWTENSOEP!!!!!!!! maar dan wel zelf gemaakt.
Heb net een geweldig lekker recept uitgeprobeerd, kan ik je aanbevelen, met verse rookworst van de slager.

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=511920&rq=erwtensoep
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijk, ik ben dol op erwtensoep. Maar om dit voor te zetten aan "culinaire fijnproevers"....? Misschien kun je het wat oppimpen en chiquer maken. Bijv. serveren als "potage de pois"!