Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Van yoghurt maak je geen soep, maar gebruik je soms als ingredient in de soep. En dan is het afhankelijk van het soort soep welke yoghurt je gebruikt. Als ik yoghurt gebruik, is het meestal de normale huis tuin en keukenyoghurt die friszuur van smaak is. Maar in turkse gerechten neem ik Turkse yoghurt. In soep gebruik ik wel vaak cocosmelk, maar voordat het reacties regent; ik weet dat dat geen yoghurt is.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de juiste yoghurt gevonden. Gazi Gazi (turks)
500 ml. yoghurt
500 ml. kippenbouillon
250 gr. kipfilet in blokjes
6 a 7 tenen knoflook
1/2 theelepel kerrie
peper en zout
Olijfolie Eerst yoghurt mixen daarna voorzichtig afgekoelde kippenboullion toe voegen en blijven roeren totdat er een gladde massa is ontstaan. Daarna pan op laag vuur zetten en beginnen met de kipfilet te bakken (gekruid met peper en zout) in de olijfolie totdat deze licht bruin is gebakken. Vervolgens kipstukjes bij de yoghurt-soep voegen en zachtjes roeren totdat deze begint te koken. Let wel op goed blijven roeren om schiften te voorkomen. Dan snijden we de knoflook fijn en bakken deze zachtjes in de olijfolie. Niet te lang anders wordt deze bitter !
Ook de fijngehakte knoflook voegen we bij de soep en roeren we deze goed erdoor heen. Als laatste max. 1/2 theelepel kerrie en ook dan weer even goed roeren. Ik eet deze heerlijke soep met witte rijst of stokbrood. Smakelijk eten voor degene die het gaat proberen !

Andere antwoorden (3)

Hoe vetter de yoghurt, hoe minder kans op schiften als het even meegekookt wordt.
Magere yoghurt mag je absoluut niet meekoken die schift altijd, je kan er wel nadien een beetje van bij je soep in je bord doen.
Ik vind magere melk in de soep ook wel lekker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou eventueel ook (demi) crème-fraiche kunnen gebruiken. Dit kan gebruikt worden in warme gerechten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je koude soep? Die heet tsatsiki in het Grieks en tarator in het Bulgaars. Je maakt het het best met Turkse of Bulgaarse yoghurt. Als ik dat niet in huis heb maak ik het gewoon met biogarde van de Aldi.

Koude yoghurtsoep (Tarator) met komkommer uit mijn Bulgaarse keuken.
Ingrediënten:

'n halve komkommer raspen,
2 teentjes knoflook uitpersen (kan je rustig weglaten als je niet van knoflook houdt),
1 el olijfolie,
'n halve l yoghurt,
eventueel 50 gr gehakte walnoten,
2 el fijngehakte dille,
'n beetje zout.

Meng alles goed door elkaar.
Heerlijk op een warme dag.
Dit is voor 2 personen

Toegevoegd na 18 minuten:
Bij warme soepen doe ik er (als ik er zin in heb) alleen maar een paar eetlepels yoghurt bij.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding