Wat is de snelste/prettigste manier om je vlees te peperen en te zouten?

Situatie is als volgt:
Ik zout/peper vóór het bakken, hier gaat het even niet om.

4 biefstukken liggen naast elkaar klaar
vaatje zout, vaatje peper.

Ik loop er altijd mee te klooien, volgorde, omdraaien, enz.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.1K

Het beste antwoord

4 biefstukken op rij?
Eerst zout en peper, dan de biefstukken in de pan(nen)met de gekruide kant onder.
In de pan de vier bovenkanten bestrooien ,en klaar .
Wel even opletten dat de ingesneden kant bij het begin boven ligt. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

strooien van peper en zout, inwrijven, omkeren en andere kant idem. Kan staande gebeuren, lopen lijkt mij niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moet altijd alles snel, snel
Ja dat herken ik wel. Als je het een voor een doet en om en om, zitten de vaatjes besmeurd met vlees bacteriën en dat, is, niet goed.
Ik mag het niet zeggen, maar doe het toch.....geen zout voor, het bakken op de biefstuk. Maar ok..
Je hebt vlees....Je doet er eerst een beetje zout op en dan de peper. Draait ze om, en dan weer hetzelfde.
Wat ik altijd bij de hand heb ik keukenrol, op dat moment, dan werkt net wat hygiënischer.
De volgorde van zout en peper maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meng in een kommetje zout en peper en wrijf alles in, eerst ene dan de andere kant. vaatjes blijven schoon. alleen dus je handen wassen na het inwrijven.

iets anders kan ook. als ze in de pan liggen peper en zout er op. als je ze hebt omgedraaid de andere kant bestrooien. zo doe ik dat altijd.

Toegevoegd na 1 minuut:
wat ook kan: peper zout en olie (of gesmolten boter uit magnetron) mengen in een kommetje en dan met een kwastje aanbrengen, voor dat je het vlees bakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst lekker peperen, voor het bakken, het zout kan later zodat het het vocht niet uit het vlees 'trekt'.

De ultieme tip is om een kiwi te pureren en deze 20 min. voor het bakken over de biefstuk besmeert. De perfecte marinade die de biefstuk nog malser maakt dan ooit tevoren. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel:

Je doet de biefstuk in de pan. Goed heen en weer bewegen. Omdraaien en dan zout en peper op strooien. Dan weer omdraaien en weer zout en peper over strooien.

Zo krijg je nooit vieze handen en heeft het zout niet de tijd om het vocht uit het vlees te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je per sé tegen alle koksregels in je biefstukjes vóór het braden wilt kruiden, dan zou ik eerst de ene zijde volledig kruiden, en daarna de andere zijde.
Bij mij staat het zout en peperstel op tafel en kunnen de mee-eters hun biefstuk naar eigen behoefte kruiden, alvorens er een mooie champignonsaus over te draperen.
Eet smakelijk.
13 jaar geleden
Je kan ook zout en peper in de olie of boter doen waar je het vlees in bakt, dan spat het meteen ook minder, want het zout ontrekt vocht uit de olie (of boter). En het zout en de peper worden heel gelijk over het vlees verdeeld. Zo doe ik het altijd, en mijn biefstukjes zijn altijd errug lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
biefstuk na het bakken zouten en peperen.zo hoort dat kooktechnisch gezien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat de biefstuk ½ uur voor gebruik op kamertemperatuur komen. Leg ze naast elkaar op een schaal o.i.d. en dep ze droog met keukenpapier. Strooi er peper over, beter is nog
maal er peper over, dit is verser dan de potjes gevuld met 'peperpoeder' en heeft daarom meer smaak. Echt, er zijn tegenwoordig in elke supermarkt potjes peperkorrels
waar het molentje inzit. De 4 seizoenen peper is erg lekker! Maar dit terzijde. Bega niet de fout om ze ver van tevoren te zouten. Het zout onttrekt vocht aan het vlees,
waardoor de biefstuk te droog wordt. Het beste is om de biefstuk pas te zouten vlak voor ze de pan in gaan. Als de pan al heet is dus en het schuim van het braadvet al is weggetrokken.
amc
13 jaar geleden
als je een plaatje of iets dergelijks heb. De plaat royaal maar gelijkmatig verspreid bestrooien met zout en peper.
Dan leg je de biefstukken erop, en breng je de bovenkant op smaak met zout en peper. Zo doe ik het in de keuken altijd wanneer ik er 30 moet bakken.