kan ik vloeibare blueband invriezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles kan, maar lijkt me geen slim plan. Waarom zou je het moeten invriezen?
Reddie
10 jaar geleden
Vet is van zichzelf al een conserveermiddel.
Net als suiker, zout, zuur, droogte.

Antwoorden (2)

Bij zuivelproducten met een hoog vet gehalte (zoals boter en room) is dit geen probleem. Bij zuivelproducten met een laag vet gehalte (Bv melk) is dit niet aan te raden, omdat dit bij ontdooien van structuur kan veranderen. (zo kan melk gaan vlokken bij ontdooien)

Toegevoegd na 3 uur:
Met andere woorden, Blue Band invriezen is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee niet doen ik heb het laatst nog gedaan en na het smelten was de hele structuur verandert en smaakte het nergens naar en zag het er heel vies uit.