mag een baby van 9 maanden hutspot (zelf gemaakt zonder zout)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
32.7K

Het beste antwoord

Groenten die gasvorming veroorzaken ( kool, uien)
kunnen kinderen pas na hun eerste verjaardag goed verdragen. Ik zou als ik jou was wat wortel apart koken met een snufje tijm. Doe er eens een stuk mango bij ( niet koken natuurlijk maar met de warme worteltjes mee pureren) .
Mijn zoon at dit heel graag toen hij 9 mnd. was. Ik kookte altijd heel afwisselend en gebruikte geen zout tot hij 1 jaar geweest was maar gaf het eten wel wat meer smaak door er verschillende kruiderij aan toe te voegen. Natuurlijk maar een snufje. Mijn zoon van nu 15 heb ik altijd alles kunnen voorzetten en hij at altijd met smaak. Ik gebruik nog steeds weinig zout maar we missen het niet
Sterker nog, wanneer we weleens ergens gaan eten valt ons op hoe zout gekookt wordt in het algemeen. We vinden het gewoon vies smaken omdat we het niet gewend zijn. Mijn zoon krijgt nu wel meer voorkeuren, maar hij eet nog steeds alles en veel! Met 9 mnd. at mijn zoon ook al vis en vlees door zijn hapje. Dit kan makkelijk op die leeftijd, wel goed kleinmaken natuurlijk.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja zeker mag dat. Je kind kan op die leeftijd bijna alle groente eten. Inderdaad zonder zout en zonder vlees!!

Pas wel op met uien, tenzij jij dat ook gewend was toen je borstvoeding gaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mijn groei boekje staat dat uien nog niet zo geschikt zijn voor kinderen onder de 1 jaar
maar ik denk alsa ze al veel eten gewend zijn kan je best een beetje proberen, ik zou er dan niet teveel ui in doen.
13 jaar geleden
Als je alles erg fijn pureert mag een baby van die leeftijd alles wel hebben. Wees zuinig met kruiden en geen zout toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het eerste levensjaar moet je uitkijken met ui en koolsoorten. Dan krijgen ze last van de darmpjes.
Ik zou er dan maar een heel klein beetje ui in doen. Zonder ui kan natuurlijk ook. Wortel met aardappel en wat vlees is ook al erg lekker.

http://www.papaworden.nl/baby/voeding/voeding-baby-9-12-maanden

Toegevoegd na 1 minuut:
als je het wat vaker eet, kan je de baby langzaam laten wennen aan de ui, en kan je er steeds wat meer in doen.

Anders zit je straks s' nachts weer met een huilende baby net als in het begin (darmkrampjes zeg maar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen die te vroeg met de pot mee eten
worden later ton rond.
Altijd teveel van wat nu net niet goed voor ze zijn.
Het schiet er vaak bij in, geen kruiden, zout, vlees
of andere niet lichtverteerbare groenten.
Het te vroeg afstappen van baby en kleutervoeding
leidt vaak tot aanleg voor negatieve ontwikkelingen.
Door schade en schande word men wijs,
laat het zover niet komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is ook wel zo.
Eigenlijk zou ieder kind een jaar lang alleen maar borstvoeding hoeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, maar niet iedere moeder kan
borstvoeding geven of heeft te weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Totaal mee oneens.
Sommige moeders hebben geen melk of niet genoeg.
Ja, als er maar niet te veel kruiden (heet) en uien in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij kan dat toch ook geen kwaad. Ik heb een baby van 8 en halve maand die der gisteren nog met plezier van heeft gegeten... Uiteraard zonder toevoeging van zout en wij doen normaal ook spek in de hutsepot, die is uiteraard ook verwijderd... Hutsepot zijn allemaal gezonde wintergroenten vol vitaminen. Niks zo goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg wel dat het goed klein gemaakt is!