Kun je milkshakes maken zonder Blender?

Kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een shake beker halen bij de reformwinkel of drogist of vitamine store! Werkt perfect!

Antwoorden (5)

Ja, dit kan (al is het met een blender het makkelijkst):

- fruit prakken
- melk erbij
- ijs erbij
- goed roeren met een garde

Smakelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben benieuwd waar de 2 minnen vandaan komen? Is een lekkere milkshake :-).
Ja, dat kan ook met de staafmixer (indien je fruit erbij)wilt pureren of in de keukenmachine.

Een shake zonder fruit dus echt simpel;
Neem een kleine plastic zak en doe er melk in.
Voeg aan de melk in de zak 1 theel. suiker toe.
Doe er een paar druppels vanille extract/aroma bij of neem ipv. de suiker, 1 zakje vanillesuiker.
Neem een lepel en roer alles een beetje door in de zak.
Neem een grote plastic zak en doe er tot halverwege ijsblokjes in.
Doe nu de kleine zak, die je goed hebt dichtgemaakt, met melk/smaakstof in de grote zak met ijsblokjes.
Doe in de grote zak bij het ijs een lepeltje zout.
Schud de zakken samen zoals je een shaker schudt zo'n 5-7 min. totdat je een dikkere consistentie hebt die we kennen van een milkshake.

Open nu de kleine zak met melk en schenk het in een glas.
Voila, een lekker koude dikkere milkshake!

Wil je er ook fruit bij doen, neem dan zacht fruit, pureer dit en druk het door een zeef. Doe het pulp, dat nu fijngedrukt en fijner is, samen met het uitgedrukte sap ook bij de melk. Door het shaken vermengt zich dit ook met de melk. Roomijs kan je er zo ook bij doen, voordat je gaat shaken. Ook een scheut chocoladesaus uit een flesje is er lekker door.
amc
11 jaar geleden
ik doe het altijd met een shake beker, te koop bij elke drogist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,dat kan makkelijk hoor.
Er zijn speciale milkshake-bekers(wij hebben er zelf 1)
Die koop je voor een paar euro bij bijv. Blokker of Marskramer.
Dat is een stevige beker van kunsttof waar ongeveer 1/4 liter melk inkan en dan zit er een stevige schroefdeksel op.
Je gooit de ingrediënten erin en dan moet je ff flink schudden.
Makkie;)
Met een staafmixer gaat het trouwens ook goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staafmixer, prakken, en nog heel veel meer; wees creatief!!!