Met deze twee antwoorden ga ik zelf twijfelen anders had ik gezegd nee. Maar een leuke variant is misschien emping of emping blado..dat is niet gemaakt van vis, maar puur plantaardig. Wel aan te raden om dat te kopen in de toko, die uit de supermarkt is echt lang zo lekker niet. (En net als kroepoek ook erg leuk om zelf te bakken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat niks boven zelfgebakken emping !

Andere antwoorden (4)

Jazeker, Kroepoek is dun gebakken meel, en mijn schoonmoeder, een javaanse, maakte het altijd zonder garnalen klaar. Dat vond zij maar Hollands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, of tenminste : dan mag het eigenlijk geen kroepoek meer heten. (Officieel is het trouwens garnalenpasta).
Maar je kunt wel allerlei varianten / alternatieven maken die er op lijken van bijvoorbeeld cassave, of melindjoenoten (emping) .

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vergeet de tapioca. Die gaat ook in 'gewone' kroepoek (oedang) trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte kroepoek smaak krijg je niet zonder de garnalen. Maar er bestaan wel plantaardige variaties op. Door ze te maken van cassave of van tapioca. Bij een toko kan je bijvoorbeeld emping en rempejek kopen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Cassavekroepoek hebben ze trouwens ook bij de Albert Heijn, lekker spul!
In de toko hebben ze heel veel verschillende smaken, ook wel garnaalloos
anneliez