Wie weet een lekker recept voor pasta?

Toegevoegd na 6 minuten:
Gister heb ik een pasta gemaakt met spekjes, ui, verse spinazie en creme fresh. Heerlijk! Maar dat is naast macaroni en spaghetti ook het enige wat ik tot nu toe maak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in plaats van creme fresh moet je in je recept eens boursin gebruiken. Ook erg lekker. Daar doe ik ook altijd nog wat champignons door.

Het beste antwoord

Ook op basis van creme fraiche:

Klein gesnipperd uitje en een gesnipperd (niet geperst) teentje knoflook fruiten.
Champignons meebakken.
Afblussen met een scheutje witte wijn.
Creme fraiche erdoorheen en het geheel zachtjes weer aan de kook brengen.
Even zachtjes laten koken om de alcohol te laten verdampen en de saus iets in te laten dikken.
Op het allerlaatst (net zo goed voor de kleur als voor de smaak, anders is het hele gerecht cremewit) een in ringetjes gesneden bosuitje (of twee kente-uitjes) erdoorheen.

Gebakken spekjes zijn hier ook lekker in. Ik bak zelf vegetarische spekjes apart en roer ze op het laatst (tegelijkertijd met de bosui) erdoorheen. Voor echte spekjes zou ik dat ook aanraden, ietwat knapperige spekjes passen hier qua stuctuur beter bij dan spekjes die na het bakken met het mengsel meekoken.

Lekker bij farfalle, of eventueel penne. Voor een extra bite kun je volkorenpasta nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Er zijn er zo veel, voor macaroni, voor spaghetti, voor tagliatelle, voor penne enz.
Onderstaande linke geeft per soort diverse mogelijkheden.
13 jaar geleden
Gehakt saus

Gehakt rul bakken
knoflook
uien
zout
peper
champignons
oregano
gezeefde tomaten
tomatenpuree

Doet het a 30 jaar goed simpel maar wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met zeefruit

Pasta 350 gram ongekookt
teentje knoflook fijngesneden
2 zakken zeefruit van 500 gram
olijfolie
bouillonpoeder

Kook de pasta al dente.
Bak de knoflook in een flinke scheut olie. Voeg het zeefruit en de bouillon toe en bak tot het heet is. Doe de pasta erbij en laat het warm worden. De smaak trekt in de pasta.

Erg lekker met een tomaten salade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spaghetti met olijfolie en knoflook! Heerlijk, met parmezaanse kaas. Moet je wel de dag erna vrij zijn! :) kijk ook eens op www.smulweb.nl bij italiaanse recepten! Knoflooktenen met vel en al in de olijfolie koken. Zo dat ze helemaal ondergedompeld zijn. Na 5 min. eruit halen en de knoflook eruit duwen. Zeker 8 tenen. Prakken en weer terug in de olie. Even op een laag vuurtje laten staan. Snufje peper erbij, theelepel peterselie. En dit over de pasta gieten. Zorg dat je de pasta goed afgiet, want olie drijft. En zorg dat je alle knoflookprak erbij hebt. Serveer met een schaaltje geraspte parmezaanse kaas en een beetje van de overgebleven aangemaakte olijfolie. Stokbroodje, olijfjes... Heerlijk! En snel klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met zalm is ook niet te versmaden, maar dan moet je natuurlijk wel van vis houden.

Lekkere verse zalm of met gerookte zalm. Let er wel op dat de gerookte zalm al zoutig is.
Ik doe daar dan een beetje room bij, beetje knoflook, wat groenten (meestal paprika of champignons ofzo) En een scheutje witte wijn. (op het laatst pas de vis er bij doen. Eerst de knoflook en de groenten)

Met tonijn is ook erg lekker (ben dol op vis)

sjalotjes,teentjes knoflook, scheut witte wijn
room, beetje bloem, 2 blikjes tonijn op olie
Ik heb een hekel aan kappertjes maar die horen er natuurlijk eigenlijk wel bij.

Eerst de sjalotjes en de knoflook fruiten. Dan de room en de wijn erbij. Dan een beetje bloem zodat het meer sauzig wordt. Op het laatst de tonijn en eventueel de kappertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mexicaanse Macaroni met Kip

Ingredienten
• 400 gram macaroni
• 1 pakje mix voor Mexicaanse Pasta van Honig
• 300 gr kipfilet
• 1 courgette
• klein blikje Mais
• 1 rode en 1 gele paprika
• 1 rode ui
• 1 tl sambal
• 2 teentjes knoflook
• Peper en zout naar smaak

Snij de kipfilet in reepjes.
Snij de courgette, paprika's en ui in grove blokjes

Kook de macaroni in ruim water.
Bak de kipfilet in een scheut olie.
Doe er de sambal bij en daarna de ui en de rest van de groenten.
Dit even roerbakken (de groenten moeten wel knapperig blijven).
Maak het zakje mix aan met 2 dl water en doe dit bij de kip/groenten mix.
Laat nog een minuut doorkoken.
Macaroni toevoegen en omscheppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met courgettesaus:
- uitje fruiten in een braadpan
- beetje knoflook erbij
- 2 courgettes fijnraspen en erbij
- lekker laten koken en half bakje creme fraiche erbij
- vlak voor serveren flink wat parmesaan door de dikke saus
- tagliatelli (verse) koken
- saus op de pasta en garneren met verse peterselie, parmesaan en kruimeltjes brood gebakken in olijfolie beetje knoflook en zongedroogde tomaatjes.

een mooie lichtgroene stevige maar toch simpele pastasaus.
niet vergeten de borden voor te verwarmen.

of bedoel je een recept voor de pasta zelf? (pond durumbloem, 6 eierdooiers, 3 hele eieren)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe door de gekookte pasta wat kerrie en gembersiroop, ernstig lekker smullen.
erbij gewokte paksoi met wat gemalen peper, mmmm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta Carbonara

Goede pasta (Die van Grand Italia is het best getest)
Slagroom
knoflook (1 teen)
Spekreepjes
2 eieren (biologisch)
Verse Italiaanse kruiden
Parmezaanse kaas
Peper (vers)
Evt wat zeezout

Kook de pasta.
Bak ondertussen de spek, en doe daar de knoflook doorheen.
zet het vuur wat lager en voeg de slagroom toe.
Giet de spaghetti af. Doe alles door elkaar en voeg de kruiden toe. Vervolgens de eieren. Alles nog eens goed doorroeren. Schep dit geheel dan metteen in voorverwarmde borden, zodat de eieren niet te veel binden. Maak het af met wat parmezaanse kaas.

Heel snel klaar en super lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg lekker is deze;

Meng 1 p. rundergehakt met;
1 t. uitgeperste knoflook, 100 gr.broodkruimels (malen in de keukenmachine)½ theel. zout, ½ theel peper, 2 eieren,
snufje nootmuskaat, gehakte peterselie, 1 eetl. olijfolie en 100 gr. geraspte parmezaanse kaas.
Kneed alles goed door elkaar en vorm er kleine balletjes van en laat deze minstens een uur afgedekt in de koelkast staan.

verhit 4 eetl. olijfolie in een hapjespan en bak hierin 2 kleingehakte teentjes knoflook 1 min. Voeg peper, zout
en nootmuskaat toe en roer er 3/4 l. gezeefde tomaten door. Kook de saus een paar minuten.
Leg de rauwe gehaktballetjes in de saus en laat ze in ca. 20 min. op een matig vuur, gaar worden. Zo nu en dan even omscheppen.
Zet het vuur uit en laat de balletjes in de saus 5 min. staan
Lekker met bijv. Fussili of penne.

Ook lekker en heel eenvoudig is lange pasta zoals spaghetti, bucatini of tonnarelli te koken en goed uit laten lekken.
Snijd 250 gr. bacon in dunne reepjes en bak deze in 2 el olijfolie knapperig.
Meng de hete spaghetti met de knapperige bacon en doe er 50 gr. (vers)geraspte pecorinokaas door. Peper/zout naar smaak en even wachten tot de kaas begint te smelten.
Schep de pasta in warme borden en strooi er nog eens 50 gr. pecorinokaas over. Bedruppel evtl. met een beetje olie.
Je kunt ook i.p.v. pecorino kaas een potje pastasaus Quatro Formaggi erdoor roeren tegelijk met de bacon.
amc
13 jaar geleden
Vis of lam

PASTA MET SPINAZIE EN KNOFLOOK EVENTUEEL MET GARNALEN OF LAMSTUKJES.

Benodigde ingrediënten:
• ongeveer 300 gram schoongemaakte verse of bevroren spinazie
• 200 gram garnalen of lamsvlees
• pasta of spaghetti
• 1 ui,
• 2 teentjes knoflook
• 1 eetlepel boter of olie
• 2 eetlepel slagroom
• een beetje citroensap
• zout, peper en een beetje peterselie.

Bereiding:
• Spinazie wassen in weinig water (eventueel 10 min in kokend water laten wellen)
• De spinazie koken, goed laten uitlekken en een beetje fijnhakken.
• Pasta in water met een beetje zout koken (zie bereiding op het pak)
• Ui en knoflook kleinsnijden, in boter of olie kort bakken en daarna de garnalen of lamsvlees toevoegen en roeren ca 1á 2 min.
• Citroensap, slagroom en spinazie door elkaar scheppen.
• Spinaziemix, pasta, zout en peper door elkaar mengen en met peterselie bestrooien.
• Serveren met geraspte kaas en gebakken uitjes uit een potje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pasta met broccoli, kruidenkaas en spekjes of zalm.

Kook de broccoli.
Ondertussen bak je de zalm of de spekjes (evt. uitje erbij).
Daar doe je de kruidenkaas bij, net zo veel als je zelf lekker vindt.
Als het gesmolten is tot een sausje doe je er wat zout en peper bij. Daarna doe je er de gekookte broccoli doorheen.
Lekker romig!

Toegevoegd na 2 minuten:
Of pasta pesto!

Je bakt kipfiletstukjes, courgette en geroosterde paprika's (kun je kopen in een pot).
Daar doe je een potje pesto en een bakje crème fraiche bij.
Eventueel kun je er ook rucolasla doorheen doen.