Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het ligt ook een beetje aan het weer. Mossels eten plankton. Hoe warmer de zomer is, hoe meer plankton er is, hoe meer de mossel eet, en hoe sneller deze groeit. Het mosselseizoen zal dan ook eerder beginnen. Het mosselseizoen is meestal zo tussen augustus en maart/april. En wanneer het warm geweest is, kan dit dus wel eens wat eerder zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

nu

Toegevoegd na 20 minuten:
ze liggen nu al in de winkel te koop
(Lees meer...)
fremar
13 jaar geleden
fremar
13 jaar geleden
waarom dit minnetje? de mosselen liggen nu toch overal te koop!
van zodra de R in de maand is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd dat we alleen konden genieten van mosselen als de `R` in de maand zat, is allang voorbij. De hangcultuur mosselen zijn al vanaf juni verkrijgbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nu, er liggen echt weer overal mosselen te koop!
Eet smakelijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu en dankzij jouw krijg ik goesting om naar de winkel te gaan ;-b
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegenwoordig het hele jaar door.vanmiddag zag ik op tv...alleen a.s vrijdag ,dus morgen...een bak mosselen bij de C1000 voor 3,49 dacht ik...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter te vragen wanneer het géén mosseltijd is. Dat is namelijk van april tot en met juni. Dan planten mosselen zich voort. In die periode is het beter ze met rust te laten, opdat er twee jaar later (zo lang doet een mossel erover volwassen te worden) opnieuw iets te oogsten valt. Bovendien hebben mosselen in deze periode al hun krachten nodig om nageslacht te produceren (ze scheiden wittig spul af dat ‘melk’ heet). Ze zijn dan mager en minder lekker (de vis is eruit, zeggen de mosselkwekers dan).
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Ik dacht dat ze in de aanbieding zijn bij de c1000, alleen vandaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding