Hoe kunnen ze nu op een pak Hollandse rijstevla zetten terwijl rijst niet in Nederland wordt verbouwd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

De mensen waar de rijst oorspronkelijk vandaan komen vinden het zonde van de rijst om er pap (of vla) van te maken. Ze zouden het uiterst gênant vinden als het (bijvoorbeeld) Surinaamse rijstevla zou heten omdat geen rechtgeaarde Surinamer het in z'n hoofd zou halen om vla van rijst te maken. Rijst stoom je lekker gaar en eet het met hete kip. Je gaat hem toch niet verprutsen door 'm tot boeboer te koken! 'Nasi telach majadi bubur' zegt een Indisch spreekwoord: Van rijstepap kun je geen rijst meer maken, of zoals wij zeggen: 'Gedane zaken nemen geen keer'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het word in holland gemaakt naar een hollands recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een Hollandse vla, en een Hollands recept.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vla is een typisch Nederlands zuivelproduct, en de rijstevla is hoogstwaarschijnlijk ook een oud-Hollands recept of anders een variant op Chinese rijstepap. Vandaar de toevoeging 'Hollandse'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mbt typische Hollandse recepten, spijzen en dranken,
hoeven de ingredienten niet per se uit Holland te komen.
Neem nu bv onze Hollandse Nieuwe, die komt niet eens meer uit Hollandse wateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rijst wordt ingevoerd , maar de vla word hier geproduceerd
en dus genoemd Hollandse rijstevla .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de vlaai als zodanig , typisch Nederlands is , los van de rijst !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
mag hopen dat je vla bedoeld, hoewel het in beide gevallen waar is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk . Als Zuid Limburger noemt men Vlaai ook wel Vla , Hoger in het land is vla pudding of pap , in dit geval rijstepap .