Waar vind ik een mooi overzicht van verschillende koffie-variaties?

Ik heb een volautomaat om koffie mee te zetten. Ook zit er zo'n automatisch schuimgeval op. Dus in principe kan ik veel koffie-varianten maken.

Maar wat ik nog mis is een overzicht van de variaties en:

- mililiters koffie
- grammen koffie
- hoeveelheid schuim
- hoeveelheid melk.

Voor mezelf stel ik het apparaat altijd gewoon op mijn eigen smaak in, maar ik neem aan dat er ergens standaarden voor gemaakt zijn... toch?

Edit: Ik wil dit voornamelijk weten omdat ik zelf alleen espresso drink, maar mijn visite graag capuchino. En mijn vrouw houdt van allerlei soorten koffie, en die wil ik ook voor haar kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Kijk eens op de onderstaande linken. De eerste is van Douwe Egberts, en de tweede van de Horeca Misset, vakblad voor cafes, hotels en restaurants.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die zijn apparaat-afhankelijk en hebben te maken met druk en waterhoeveelheid.
Als je je favoriete bereiding al hebt gevonden, dan is het toch goed?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb mijn vraag even bewerkt nav jouw reactie. Voor mij is de koffie prima, maar ik wil mijn vrouw en visite kunnen tracteren op net ietsje meer...