Is gedroogde gist schadelijk voor je maag?

http://nl.metrotime.be/2014/04/25/must-read/bierbrouwer-verklapt-truc-om-te-blijven-drinken-zonder-dronken-te-worden/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.1K

Antwoorden (1)

Gedroogde gist is niet schadelijk voor de maag.
Maar het hele verhaal is een broodje aap.
Er zijn geen bacterien of gisten die alcohol afbreken, dus je wordt soswieso dronken. Alcohol heeft gewoon invloed op je hersenen, wat je verder ook eet of drinkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien is het juist ook de bedoeling van alcohol dat je dronken wordt. Anders kun je net zo goed limonade of water drinken. Toch?
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn idee is het nooit de bedoeling dat je dronken word.
Ik drink 1 of 2 wijntjes bij het eten omdat ik het lekker vind. Of een likeurtje bij de koffie omdat cola en koffie een lekkere combinatie is. Nee, ik drink alcahol omdat ik het lekker vind en af en toe om aangeschoten te worden maar nooit om dronken te worden