Hoeveel scotch whiskey mengen met cola om 7% alcoholpercentage te hebben?

Ik was net een gemixed drankje aan het drinken van Scotch Whisky & cola; op het 250ml flesje staat '7%'. Dus er zit 7% alcohol in.

Wel, als ik nu een fles Scoth Whisky koop, en een glas neem van 250ml, hoeveel Scoth Wisky moet ik dan mengen met cola? Dus hoeveel Scoth Wisky en hoeveel cola om 7% alcohol te bekomen?

Ik denk dat zo'n fles scoth wisky 40% alcohol bevat (staat op de f les), dus ik mag er maar een heel klein scheutje indoen, om 7% te hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

40 % alcohol betekent dat 10 ml 4 ml pure alcohol bevat . 250 ml van 7 % bevat 17,5 ml alcohol. 17,5 delen door 4 komt op ongeveer 4,5 dus je moet 45 ml whiskey aanvullen met cola Toegevoegd na 2 minuten: Maar heb je wel de leeftijd om alcohol te drinken, als je dit niet uitgerekend krijgt ? ;)

43,75 ml scotch en 206,25 ml Cola

@anneliez; cocktail, 1 deel 151, 2 delen famous grouse, 2 delen gold strike, splash lie juice .. in een shaker aangevuld met 15 ml appelsap. hoe bereken je dan het alcohol percentage ?

Bronnen:
Get drunk right now..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100