Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een Bellini?

In het boek dat ik aan het lezen ben drinken de personages een Bellini.Dat is een cocktail van champagne en perziken.Ik kreeg meteen zin om er zelf één te maken maar ik weet niet hoe ik die perziken moet aanpakken.Mixen en door een zeef?En de hoeveelheden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ingedrienten:

Champagne(of sprankelende wijn)
Perziken (1 per cocktail)

Bereidingswijze:


Verwijder de pitten van de perziken, en snij de perziken in kleine stukjes, en mix ze totdat ze gepureerd zijn.

Doe 20ml of 4 theelepels of perzik puree in het champagneglas .

Giet de champagne traag in het glas, stop om te wachten totdat de bubbels gezakt zijn. Als het glas ongeveer voor driekwart vol is, roer dan goed met de lepel. Vul dan de rest van het glas met de champagne.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Snijd het fruit in blokjes en doe ze in een keukenmachine, eventueel met wat siroop om te zoeten. Pureer het fruit tot een gladde vruchtenpuree is ontstaan.
Vul 4 mooie bevroren (champagne)glazen voor 1/3 met
de verse vruchtenpuree. Schenk daarbij al roerend de prosecco of champagne.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
2/3 (rijpe) nectarines 1 fles ijskoude prosecco e.v.t. vruchtensiroop met perziksmaak
Bereidingswijze voor Bellini cocktailSnijd het fruit in blokjes en doe ze in een keukenmachine, eventueel met wat siroop om te zoeten. Pureer het fruit tot een gladde vruchtenpuree is ontstaan.
Vul 4 mooie bevroren (champagne)glazen voor 1/3 met de verse vruchtenpuree. Schenk daarbij al roerend de prosecco.

Gezondheid!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ipv perzik,kun je ook aardbeien of frambozen gebruiken . Heerljjk die dikke drap er in. Cheers!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding