Een Quooker bestaat uit twee delen: een kokendwaterkraan op het aanrecht en een reservoir eronder, waarin het water op 108°C bewaard wordt. Het reservoir is net zo goed geïsoleerd als een thermosfles, de warmte kan nergens naartoe. Daardoor is er maar heel weinig energie (10 watt) nodig om het water in het reservoir op temperatuur te houden. Het reservoir is aangesloten op de waterleiding. Als u kokend water uit de kraan tapt, stroomt er onder het aanrecht meteen vers water het reservoir in.
Met de Quooker CUBE haalt u naast warm, koud en kokend water, ook gekoeld en gefilterd plat en bruisend water uit de Quooker-kraan. Zo geniet u in een handomdraai van een glas fris water of maakt u de lekkerste limonades en cocktails.
De Quooker CUBE is een gekoeldwaterreservoir en komt onderin uw keukenkastje naast het kokendwaterreservoir. Er hangt een Hollow Fiber en Active Carbon filter aan de CUBE dat het water zuivert waardoor nog aanwezige bacteriën uit het water gefilterd worden en de smaak en geur van het water verbetert.

Aan de CUBE zit een CO2-cilinder, een koolzuurfles, waarmee u wel 60 liter koud bruiswater uit uw Quooker-kraan kunt tappen.
Om bruisend water te krijgen, drukt en draait u één keer aan de gekartelde druk-draai bedieningsknop van de Quooker-kraan. De lichtring die bij kokend water rood wordt, knippert nu blauw: er komt bruiswater aan. Houdt u de draaiknop iets langer vast, en draait u dan, komt er gefilterd gekoeld water uit de kraan.* Kokend water tappen, terwijl u bruisend water bedoelde, is dus niet mogelijk.
Toegevoegd op 30 september 2023 11:44: tekst
fremar
7 maanden geleden
anniecaudron
7 maanden geleden
en wat met electriciteit om het water te verwarmen ?
ronron1212
7 maanden geleden
hoezo met de elektriciteit gebruikt haast geen stroom
tinus1969
7 maanden geleden
Ja, een quooker verbruikt (veel) stroom om water te verwarmen. Het is in feite een ingebouwde waterkoker.
anniecaudron
7 maanden geleden
er moet dan toch een aansluiting zijn met de electriciteit ?
ronron1212
7 maanden geleden
Ja die moet er zijn. Het water dat quooker in stroomt komt van de cv @tinus1969 ik heb er een en het stroom gebruik is laag
tinus1969
7 maanden geleden
Quooker kan ook zonder cv aansluiting.
ronron1212
7 maanden geleden
ja dat kan maar dat is niet gebruikelijk
TurfGraver
7 maanden geleden
Je CV gebruikt niets?
ronron1212
7 maanden geleden
@TurfGraver weinig voor het gebruik van de Quooker in de zomer gebruik ik tussen de 8 en de 10 kub gas per maand.
ronron1212
7 maanden geleden
@TurfGraver normaal komt ook het warm water daar vandaan nu heb je alleen direct kokend heet water
TurfGraver
7 maanden geleden
En voor die extra luxe betaal je dus iets meer. ;)
ronron1212
7 maanden geleden
Nee niet dus
TurfGraver
7 maanden geleden
Want het hoeft niet warm (kokend) gehouden te worden?
ronron1212
7 maanden geleden
@Turfgrave de Quooker houd het in zijn thermosfles gewoon heet af en toe bij warme
TurfGraver
7 maanden geleden
En dat kost energie (geld).
Daarbij zal warm water van je cv niet kokend zijn en er meteen zijn. ;)
ronron1212
7 maanden geleden
@TurfGraver
https://www.quooker.nl/energie
TurfGraver
7 maanden geleden
Leuk (reclame).
Iets anders:
https://ecowijs.nl/is-een-quooker-zuiniger-dan-een-waterkoker/
https://www.milieucentraal.nl/energie-besparen/apparaten-in-huis/water-koken-en-koffie-zetten/ Neemt niet weg dat gemak en luxe ook fijn is.
ronron1212
7 maanden geleden
Je gebruikt toch niet alleen warm of heet water voor de thee of koffie @Turfgraver