Welk percentage mensen lust geen nepsuikers / zoetstoffen?
Onlangs eens gekeken naar wat frisdranken, maar aangezien ik niks van nepsuikers moet hebben is het aanbod richting de nul (of iig heb ik het opgegeven omdat er overal steviolglycosiden oid inzitten). Ik kwam er zelfs onlangs achter (door dat ik het proefde) dat Pepsi (dus de regular variant) ook zoetstoffen bevat. Dacht eerst even dat de ober een foutje had gemaakt ondanks dat ik heel duidelijk om regular had gevraagd.
Echter hoor ik hier zelden iemand over klagen. Mijn vermoeden is dus dat het percentage (heel) laag is. Of dat er zelfs mensen zijn die niet eens weten dat er mensen zijn die zoetstoffen de drank direct "vies" maakt.
Oh en als bonusvraag is er een reden waarom Coca Cola (reg.) geen nepsuikers bevat en Pepsi (reg.) wel? Ze vallen toch onder dezelfde EU-regels?
https://www.pepsi.be/producten/pepsi-0
Voor de mensen die dus een regular drank drinken die ZOWEL suiker als zoetstof bevat en waarvan een light-variant bestaat. Waarom drink je dan eigenlijk niet de light-variant? 1. Ik hoor het nu pas
2. Hou niet van zoetstoffen, en dit zorgt ervoor dat de smaak van zoetstoffen minder is.
3. Ik proef de zoetstoffen niet*
4. ?? *Waarbij de vraag wederom staat. Of eigenlijk waarom stapt Pepsi niet af van regular, nu er toch zoetstoffen inzitten? Of gooien ze in de regular niet ook alleen maar zoetstoffen.
Alle frisdrank met zoetstof vind ik ook niet lekker.
Absurd dat heel veel merken alleen nog ‘light/zero’ produceren.
Door jouw vraag begrijp ik nu waardoor coca cola wel smaakt. Bedankt! Gisteren ontbijtkoek gekocht zonder suiker.
Zo vies, blijkt dat er zoetstof in verwerkt is. Ik vind producten vaak misleidend (verpakking). Mijn partner vindt zoetstof nog viezer dan ik.
Ik ril echt van Stevia, mijn partner van alle zoetstoffen. Of er cijfers bestaan? Geen idee.
"Coca Cola regular: alleen met echte suiker, geen zoetstoffen!"
Ik weet niet of jij koffie met suiker drinkt. Vervang de suiker eens door stevia. Ik denk dat jij dat ook heel vies vindt…. Ik word er letterlijk misselijk van.
Eigenlijk herken ik mezelf daar ook in.
Ik zeg altijd dat ik alles eet, maar weinig drink.
Ik lust denk ik alles, maar drink alleen water, thee, koffie. Iets van frisdrank meng ik het liefst met water met prik. Toetjes etc smaakt vaak zo chemisch.
Terwijl ik zelf wel graag van alles maak, maar dan gaat er bijvoorbeeld merg in van een vanillestokje.
Of idd gewone kwark zelf zoeten met honing en noten erbij.
Wellicht zit daar de link……..
Dat sommigen het chemische proeven, opmerken.
Van de aldi, van die sticks. Smerig! Zat ook zoetstof in.
Idd die echte oranje Fanta zie je niet meer in Nederland. Wel in Duitsland bijvoorbeeld. Bah, zoetstof bij augurken….. In Nederland slaan ze door om zoetstoffen te gebruiken. Is zogenaamd gezonder.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.