Welk drinken is nou echt gezond (ook voor je tanden) en lekker (geen water en geen thee)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou noem je net het gezondste en lekkerste drinken dat er is (water). Thee is niet zo gezond als mensen soms plegen te denken.
Amadea
12 jaar geleden
Ook kruidenthee niet, Marleen, waar geen looizuur en theïne in zit?

Het beste antwoord

Er zijn maar weinig drankjes die goed zijn voor beiden. Vruchtensapjes (zonder toegevoegde suikers) zijn gezond, maar doordat ze veel zuren bevatten slecht voor je tanden. Melk is niet slecht voor je tanden en goed voor je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of melk goed voor je lichaam is, is zeer veel discussie over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk is idd nog niet zo zeker.. Is volgens de laatste onderzoeken zelfs slecht..

Andere antwoorden (10)

Bubbeltjeswater ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blijft water :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daar zit koolzuur in wat ook je tanden aantast ;)
Karnemelk: dorstlessend, 80% minder vet en 30% minder calorieën dan halfvolle melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de sapjes van healty people bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sojamelk wint in het Westen aan populariteit als alternatief voor koemelk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water met een kleine hoeveelheid sap erdoorheen is gezond voor je lichaam, en niet schadelijk voor je tanden.
Denk bijvoorbeeld aan een glas water met een geperste kwart of halve sinaasappel, citroen of limoen.
Dat geeft net wat lekkere smaak aan je water, en je krijgt meteen een kleine hoeveelheid vitamines en andere gezonde stoffen binnen.

Met ananassap is ook erg lekker, het is niet zo makkelijk met een handpers te persen, maar als je een ananas open snijdt komt er al veel sap uitgedropen.

Als je puur vruchtensap drinkt, krijg je veel fruit binnen, en dat is niet goed voor je tanden. Maar een kleine hoeveelheid kunnen je tanden echt wel aan. Neem in totaal niet meer dan 2 stuks fruit per dag.
Citrusfruit is niet het beste fruit voor je tanden, maar wel net heel makkelijk in gebruik, omdat je met een handpers binnen een halve minuut een lekker drankje hebt. Maar als je andere soorten fruit kan pureren en dat kan invriezen (bijvoorbeeld in zo'n ijsblokjesvorm) en dan telkens een klein beetje in je water doen, is dat zeker een goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zijn er heel veel lekkere drankjes die toch weer niet gezond zijn voor je tanden. Vooral zuren zijn een aanslag op je gebit.
Wat ik zelf heel lekker en gezond vind zijn de drankjes van Innocent. ( ze zijn niet goedkoop...) gemaakt van gemixed fruit. (smoothies) Maar ja, sommige varianten zullen wel weer veel zuren bevatten.
Dus: geniet en drink met mate.... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roos Vice Light. Super lekker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vruchtensapconcentraat is niet heel erg gezond. Niet echt ongezond, maar wel minder gezond dan echt vruchtensap.
water met een scheutje appelazijn (biologisch), niet teveel, zorg dat het dezelfde zuurgraad heeft als karnemelk. Praktisch geen calorien en toch een goeie smaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Azijn is zuur en dat tast het glazuur van je tanden aan.
je kan het effect van zuren op je tanden weg werken door kaas dus als je wel de natuurlijke vitamines wil innemen maar niet het effect van te veel zuren neem je als een bite een stukje kaas op het einde van je dag wacht je een half uur voor tandenpoetsen en je zit best wel safe dan.. maar om er zeker van te zijn pers je eigen sappen uit een juicer begin in de ochtend met een mengsel van tomatensap met citroen en wat kruiden als rozemarijn met een klein beetje salie. dan in zo rond 10 a 11 een glas melk, om ergens zo rond 3 uur een verfrissende tonic met komkommer te drinken. dit frist jezelf op om nog even die paar uur door te halen let wel op welke tonic ikzelf ben fan van Fever three maar let op de suikers. dan tijdens het eten een rode of witte wijn of als je geen alcohol wil innemen een kop thee en mijn beste advies is dan een pu-erh thee is wat voller misschien in de lente kiezen voor een gyuokoro. om uiteindelijk met een klein portie kaas en een goede thee te eindigen met wat fruit soorten. ik denk dat ik dan als bartender toch wel een aardig dietist programma heb opgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn er nog niet helemaal uit in de wetenschap, maar het lijkt erop dat wijn alleen gezond is voor mannen boven de 40 of 50 oid., en dat het voor jonge mannen en voor vrouwen van alle leeftijden meer ongezond dan gezond is.
Vruchtenthee is niet goed voor je tanden. :) Bier en melk kan geen kwaad. En verder kan ik zo snel niets bedenken,