Je hebt al eens gemeld dat je, sinds je zwangerschap, last hebt van brandend maagzuur. Dat is een teken van extra gevoeligheid van de maagwand en van de slijmvliezen van je spijsverteringskanaal.

Het kan erop duiden dat je maagslijmvlies de maagwand niet meer goed beschermt. Dat geeft zuurbranden. Dat zuurbranden kan door bepaalde voedingsstoffen worden verergerd. Kennelijk bevat melk dergelijke voedingsstoffen.

Geen melk meer drinken helpt dan, maar je bent dan bezig met symptoombestrijding. Je kunt beter de oorzaak zoeken en die wegnemen. Langdurige maagzuurproblemen kunnen namelijk de maagwand aantasten, en dat is beslist niet fijn.

Zoek dus, samen met een echte arts, naar de oorzaak, en vind een remedie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lactose-intolerantie, misschien?

Toegevoegd op 15-06-2009 21:40:24
...maar je kan dit beter aan een arts vragen, als je zeker(der) wil zijn van de oorzaak.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(+1) als het ging :-(
Het menselijk vertering systeem in niet gemaakt om melk te drinken. Mischien kan je niet al te veel lactose nuttigen. (denk ik!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed gedacht+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Guidance
Dat jij nu nog steeds moedermelk drinkt geeft wel een beetje het niveau van je denken aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/fles-moedermelk.4455
Je schreef laatst toch dat je zoveel last hebt van maagzuur nu je zwanger bent, misschien komt het daar wel door? Of misschien eens een andere soort melk proberen, vol ipv mager?
Vervelend hoor, sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melk drinken is voor de mens niet gezond , je lichaam geeft zelf aan dat het niet goed voor je is.
Karnemelk, biogarden optimel, kwark enz zijn zure melkproducten en zijn wel gezond, die dan maar proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koemelk is er voor koeien, moedermelk voor mensen en nee niet zuur en ja prima voor mensen.
Maar waarom geef je dan een neg. duimpje? He antwoord is toch compleet , voldoende en juist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koemelk, geitenmelk, schapenmelk, kamelenmelk en ga zo maar door worden al eeuwen genuttigd door mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een gebrek aan bijna alles is alles voedsel. mensen van vroeger hadden geen keus. Maar dat is geen bewijs dat het gezond was.
Heel vroeger dronk men de melk zo van onder de koe, tot men in de gaten kreeg dat je er een ziekte door kon oplopen. Vroeger probeerden de mensen door veel vet te eten dik te worden, dat was gezond dacht men, maar de meesten werden toen nog geen 50 jaar!
Door onze welvaart kan men altijd eten en drinken wat men maar wil, en nu dreigt het ook fout te gaan, we kunnen geen zwaar eten meer verdragen, geen vetten en veelal ook geen koemelk meer.
Dus door de overdaad zijn er steeds meer voedingsmiddelen waar mensen niet meer tegen kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ergens niet tegen kan, moet je dat niet nemen, dat lijkt me duidelijk. Ik ken echter geen relatie tussen ergens niet tegen kunnen en welvaart. De enige relatie die ik ken is, dat je vroeger weinig keus had. Kreeg je buikpijn van vlees? Jammer dan, je kon je vlees laten staan, maar dan slonken je overlevingskansen dramatisch. Nu heb je wel de mogelijkheid vlees te laten staan. Dat betekent echter niet dat vlees nu slechter is dan vroeger. Een gevarieerd voedingspatroon dat bij je levenswijze past, dat is het enige dat gezond is. Dat geldt nu, dat gold vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotaluclac, waarom ben jij totaal niet op de hoogte van al die andere raporten die beweren dat drinken van koemelk slecht is?
Lees je ze nooit of geloof je ze niet.
Zijn ze niet voldoende wetenschappelijk onderbouwd?
Ik zie vaak om me heen gezondsheid problemen die over zijn na het stoppen van melk drinken.
Maar ik ben geen wetenschapper, maar een waarnemer.
Zonder de je de reden kent, maag je wel stoppen met het drinken ervan...

Het feit dat je er last van hebt, wil zeggen dat je lichaam probeert jouw te vertellen te stoppen met drinken van melk...

Zaken die niet goed zijn die voelen niet goed... Hoe kan het ook anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan te maken hebben met een bepaalde overgevoeligheid voor stoffen in de melk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan met je zwangerschap te maken hebben. Ik herken het, maar ik was gevoeliger voor andere dingen. Koffie kon ik bijvoorbeeld niet meer verdagen, maar ook bepaald eten viel helemaal verkeerd. Na de bevalling was er niets meer aan de hand.

Dus het zou vanwege je zwangerschap kunnen zijn. Maar dat weet je pas zeker als je bevallen bent. Misschien nu beter even de melk laten staan en vervangen door iets anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een maag operatie dronk ik heel veel melk. Ik kreeg daardoor heel veel last van brandend maagzuur. Mijn chirurg legde uit dat dat kwam omdat de melk het zuur in m'n maag neutraliseerde, mijn maag daarom meer zuur aanmaakte en dat daardoor een soort vicieuze cirkel was ontstaan. Ik moet zeggen dat ik ongeveer 2 a 3 liter melk dronk op een dag. Ik ben toen minder melk gaan drinken en het probleem ging toen vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Melkallergie (heb ik zelf ook gehad) het kan na verloop van tijd overgaan