Is Cacao werkelijk zo gezond? (Zie uitleg!!!)

Ik lees steeds op internet dat Cacao gezond is, nou drink ik zel faltijd heel veel magere chocomelk is dat dan ook goed of word er bedoeld purew cacao?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (3)

In de cacao van de cacaoboon zitten antioxidanten, welke het risico van hart- en vaatziekten verlaagt. Een gezonde inname van cacao betreft 4 gram per dag. Dat staat gelijk aan het eten van 10 gram pure chocolade per dag, of 13 gram melkchocolade. Voor witte chocolade zal men nog meer chocolade moeten eten om 4 gram cacao binnen te krijgen. De pure chocolade is daarom het gezondst. Het suikergehalte ligt het laagst en het cacaogehalte het hoogst.

Het maakt niet uit waar je de cacao in hebt.. chocomelk is ook gezond. Je moet alleen niet overdrijven..
Variëren met voeding is altijd erg gezond en af en toe wat chocomelk kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chocomelk in een pak bevat vaak nog allerlei toevoegingen en suiker, als je echt gezond bezig wilt zijn, dan maak je het zelf met warme melk en cacaopoeder. Dit is minder zoet, maar gezonder.
Ritsuka
11 jaar geleden
Aan cacao zijn bepaalde eigenschappen toegedicht. Afkomstig uit onderzoek in het lab. In de praktijk kun je hiervan profiteren door zon zelfde hoeveelheid pure cacao te consumeren. Een glaasje chocomel of reep chocola kan dat echt niet benaderen. Daar zit een minieme hoeveelheid cacao in. Chocola is een caloriebom met veel vet en suiker.