Kun je snelfiltermaling koffie in een koffiemachine doen samen met koffiebonen?

3 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Koffiebonen moet eerst gemalen worden anders geven ze geen koffie af.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Nee, als je een koffiemachine voor bonen hebt, mag dit niet, staat in de gebruiksaanwijzing en je garantie vervalt uiteraard als je je niet aan de gebruiksaanwijzing houdt.
2012aa
3 jaar geleden
Met koffiemachine bedoel ik een koffiebonenmachine
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou het niet aanbevelen. Je hebt namelijk geen controle over de grofheid van de maling, dus wellicht stroomt de koffie veel te snel door of juist te langzaam. Bovendien: bij vers gemalen koffie begint de smaak na een half uur wat af te nemen. Omdat gemalen filterkoffie vaak lang van te voren is gemalen en open staat, is een groot deel van de smaak compleet al weg. Daarom smaakt een vers gemalen bak gewoon beter. Dus, niet doen als je van lekkere koffie houdt. Technisch gezien zal het wel werken.

Het beste antwoord

Dat ligt aan het apparaat ik heb zelf een combinatie bonen maler met een filter er onder.
Daar kun je dan gewoon losse filter koffie bij doen.

Natuurlijk niet in het compartitment waar ook de bonen zitten maar direct toevoegen aan het filter.