Zijn er mensen die geloven dat je met piramide vormige theezakjes, thee maakt, de thee lekkerder wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb deze vraag al eens gesteld.
Als je bij 'zoek' piramide intikt, krijg je mijn vraag (en de antwoorden) te zien als 2e resultaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor tip. Ik had hem niet gelezen of niet onthouden. http://www.goeievraag.nl/vraag/smaakt-thee-getrokken-piramide-vormig.6684

Het beste antwoord

Ja.
Geen idee dat er op de wereld komt of er is iemand die het gelooft. Met hetzelfde scharnier werkt de markt: als iets in aanbod is, is er ook vraag naar.
-> zoals de voorkom-dat-er-een-haar-in-je-eten-valt-ring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

nee ik denk dat het hetzelfde blijft en mog het lekkerder zijn ligt het niet aan de vorm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat geloof ik niet, maar vergeet het effect van het oog wil ook wat niet.
voor sommige mensen is thee maken een ding op zich.
die genieten al van het maken van thee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich wel. De blaadjes in de piramidevormige zakjes zijn groter en ze kunnen zich meerontvouwen. De blaadjes in de normale zakjes zijn meestal een soort gruis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maaarrrr.. zouden grotere theeblaadjes in normale theezakjes niet hetzelfde effect geven? of grotere theeblaadjes in een thee-ei?
Dit is vooral een smoes om minder thee per pakje te verkopen; grotere theeblaadjes kunnen zich ook in een harmonikavormig zakje ontvouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een pyramide vormig zakje kunnen de deeltjes vrijer bewegen dan in het platte zakje waar de theeblaadjes meer tegen elkaar zitten. Doordat er meer theeblaadjes-water contact is kan je met minder blaadjes te omdat het extractie-proces effectiever is. Theoretisch klopt bovenstaande, in hoeverre dit praktisch ook merkbaar is betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn een heleboel mensen die dat geloven en ze daarom kopen... anders zouden die theezakjes allang weer uit de schappen van de supermarkt verdwenen zijn....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lekkerste thee maak ik, naar mijn smaak, nog steeds door losse theeblaadjes in de pot, en ouderwets door een zeefje gieten.
Ooit ben ik bij een thee-plantage in de "fabriek" geweest, en tijdens de rondleiding vertelden ze, dat de thee die in zakjes gaat, eigenlijk de "afval"-thee is van het inpakproces van de fermentatie-tafels naar de theekisten.
De theeblaadjes in piramide-zakjes zijn inderdaad wél iets grover dan in de harmonikazakjes (mooi woord voor Scrabble, trouwens !!!) dus wat dat betreft kan de "betere" smaak kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het valt mij op dat er veel wordt gezegd dat er meer "blaadje-water" contact is in een piramide zakje. Dan kan je toch ook het ouderwetse zakje langer in je kopje hangen? Ik denk niet dat het de smaak bevorderd maar meer een visueel iets is.

Het hangt er ook vanaf hoeveel thee er in de zakjes zit.

Let maar eens op wat er gebeurt met je piramide zakje als je die in je water hangt, dan gaan echt niet alle theeblaadjes als een gek heen een weer drijven. Net zoals bij de ouderwetse zakjes gaat het "klonteren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
imo Hoe kleiner de theedeeltjes, hoe meer raak oppervlak met water.
+1, maar daar heb ik hulp voor nodig. ;-)
Ik heb ze een keer gebruikt en wat me opviel is dat het werkt als een zeefje.
Thee zonder bezinksel is wel lekkerder.

Toegevoegd op 16-06-2009 13:07:44
Die ik had, waren gemaakt van een soort kunststof.
Er zijn waarschijnlijk ook andere verkrijgbaar.
Ik geef de voorkeur aan de traditionele manier van thee maken.