Kan ik die sinaasappel met de koffieboontjes, om likeur te maken vaker gebruiken?

Kan ik er misschien ook nog iets anders mee doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Antwoorden (2)

Als die sinaasappel en die boontjes gebruikt zijn is de smaak er wel af, dus heeft geen nut on nog te gebruiken. Gewoon nieuwe kopen, en daar hoef je geen speciaal pakket voor te kopen, gewoon bij de supermarkt
5 jaar geleden
amc
5 jaar geleden
De sinaasappel is nu doordrongen met suiker en alcohol dus daar is juist smaak ingetrokken!
Je kunt het zien als een soort 'Rumtopf' fruit...ken je dat? Wordt in Duitsland vaak van allerlel fruit gemaakt dat in pure, hoogprocentige rum + suiker wordt ingemaakt.Te beginnen met aardbeien met toegave van rum en elke keer seizoensfruit erbij. Met Kerst wordt hij dan aangebroken.

Misschien kan je er plakjes van snijden en dan kan je die toevoegen aan roomijs, panna cotta of yoghurt als toetje. De schil is inmiddels zacht geworden en die kan je goed eten.
Verwerk ze in een trifle.
Snijd in kleine stukjes en doe ze door muffinbeslag.
Leg de plakjes in een cakevorm en giet er cakebeslag over....na het bakken stort je hem en liggen de sinaasappelplakjes bovenop de cake.
Doe de sinaasappel in een blender of keukenmachine en maak er een soort saus van die je bijv. over pudding giet.
Leg een stuk of plakje onderin een cocktailglas en giet er de zelfgemaakte likeur overheen of neem Campari of Vermouth.
Je kunt het ook in een longdrinkglas doen, fruit/likeur erop en aanvullen met Spumante of bruisend mineraalwater.
amc
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hartelijk bedankt. Hier ben ik heel blij mee. Ik ga zeker ermee aan de slag.