fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt!
Het originele Mojito recept wordt gemaakt met ijskoud soda water of bruisen mineraalwater

60 ml Havana Club rum "Añejo Especial", "3 Años" of "Añejo Blanco")
1/2 Limoen *), in vier partjes gesneden **);
3 takjes munt
1-2 theelepels fijne Rietsuiker, wit of bruin;
5 ijsklonten ***);
ijskoud Soda Water (of bruisend mineraalwater);

*) De kwaliteit en grootte van de limoenen en de munt kan variëren, dus het is zaak om ter plekke de hoeveelheden aan te passen naar eigen smaak. Kun je geen limoenen vinden in de winkel of toko, gebruik dan citroenen. Het is dan weliswaar geen echte Mojito meer, maar beter dan niets!
**) Sommige bartenders in Cuba gebruiken voorgeperst limoensap. De smaak is niet verkeerd, maar je mist het sterke en specifieke aroma van de schil.
***) Sommige bartenders in Cuba gebruiken gebroken ijs. Dat is prima, maar hele ijsklonten gaan langer mee en verdunnen de drank minder zodat je tot het eind een lekkere mix in je glas houdt.

Toegevoegd na 1 minuut:
bruisen mineraalwater = bruisend mineraalwater
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
danku voor het snel antwoord!